خراسان رضوی با ۳ فیلم در بخش مسابقه بلند داستانی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان حضور یافت. 

حضور خراسان رضوی با ۳ فیلم در بخش مسابقه بلند داستانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی، سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، از بین ۵۱ فیلم متقاضی شرکت در بخش مسابقه بلند داستانی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ، ۱۴ اثر انتخاب شدند که از این میان خراسان رضوی سه فیلم را به خود اختصاص داد.

"ایلیا، در جستجوی قهرمان» به‌تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیدعلی موسوی نژاد، «سفر به تاریکی» به‌تهیه‌کنندگی محمدمهدی نخعی‌راد و کارگردانی علی بصیری‌نیک،«مسافری از گانورا» به‌تهیه‌کنندگی سیدمحمدحسین علمدار و کارگردانی سیداحمد علمدار،سه فیلم انتخاب شده از استان خراسان رضوی هستند.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان اصفهان به‌دبیری مجید زین‌العابدین و با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان از پانزدهم تا بیستم مهرماه سال جاری (۷ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۲۳) در اصفهان برگزار می‌شود.

 مراسم افتتاحیه این جشنواره روز چهاردهم و مراسم اختتامیه در روز پنجشنبه بیستم مهر برگزار خواهد شد. نمایش فیلم‌ها هم زمان با هفته جهانی کودک، از روز پانزدهم مهر آغاز می شود .

۵۵۹ اثر در بخش ملی و بین‌المللی به دبیرخانه جشنواره رسید که ۲۰۰ اثر از ۴۰ کشور جهان را شامل می‌شدند. همچنین ۵۱ اثر بلند داستانی، ۱۱۸ اثر پویانمایی و ۱۸۹ فیلم کوتاه به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

در بخش بین‌الملل از ۴۰ کشور متقاضی، در بخش فیلم بلند داستانی ۱۲ کشور در جشنواره حاضر هستند و اندونزی، بلژیک، امارات، پرو، کانادا، ترکیه چین، روسیه، کره، لهستان و هلند از جمله این ۱۲ کشور هستند. در بخش بین‌الملل فیلم‌های کوتاه و داستانی فیلم‌های ۱۱ کشور آرازنتین، آلمان، ارمنستان، جمهوری چک، عراق، کانادا، فرانسه و کره حاضر هستند که از این میان ۸ اثر پویانمایی و ۴ فیلم کوتاه داستانی هستند.همچنین در بخش ملی شاهد تنوع فراوان بومی و جغرافیایی هستیم.

همچنین پنج‌ کارگاه تخصصی برای نقد فیلم خواهیم داشت و کشورهایی چون صربستان و… کارگاه‌های بخش بین المللی را ارئه می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.