عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در کشورهای پیشرفته در آموزش و پرورش به مسأله پویش دانش‌آموزان تمرکز شده و حتی دانش‌آموزان برای امر پویش و کاوش در بخش‌های مختلف مانند صنعت به سایر کشورها اعزام می‌شوند.

امکان اعزام دانش آموزان در طرح پویش مهر به دیگر کشورها

محمد کعب عمیر، با اشاره به تاکید رئیس جمهور در آغاز سال تحصیلی برای تبدیل پرسش مهر به پویش مهر، بیان کرد: موضوعی که رئیس جمهور در آغاز سال تحصیلی به آن پرداختند بسیار خوب بود اما انتظار داریم مانند موضوع دانش بنیان ها نباشد چراکه آن طور که باید و شاید به موضوع دانش بنیان ها توجه نشده است.

وی در ادامه اظهار کرد: تقویت پویش در دانش آموزان کار بسیار خوبی است، پویش مهر می تواند ماندگار و تاثیرگذار در پیشرفت دانش آموزان باشد. در دنیا نیز از این روش استفاده می شود. در آلمان دانش آموزان در مقاطع تحصیلی بالا علاوه بر پویش در حوزه دستاوردهای صنعتی این کشور، به سایر کشورها نیز برای موضوع پویش و کاوش اعزام می شوند.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: الان که شخص رئیس جمهور به این بحث پرداختند و آن را آغاز کردند انتظار می رود هیئت وزیران با جدیت آن را عملی کنند. تبیین پیشرفت ها با استفاده از کارهای پژوهشی می تواند بسیار موثر باشد. همه مسئولان کشوری در این حوزه مسئولیت برعهده دارند و با این کار می توان امید آفرینی کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.