مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با بیان اینکه سالمندان محور وحدت در خانواده‌ها هستند، گفت: سالمندان در خانواده و وابستگان، مشکلات و چالش‌ها را برطرف می‌کنند.

سالمندان محور وحدت در خانواده‌ها هستند

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی،  رضا سلم آبادی صبح شنبه در همایش کشوری تکریم از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: باید سالمندان را بزرگ داشت، آنان صاحب تجربیات هستند و در قرآن نیز به سالمندان نگاه ویژه‌ای شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به میزبانی از ۸۰۰ سالمند تحت حمایت کمیته امداد در شهر مشهد گفت: سالمندان انسان‌های فرهیخته و دانشمند هستند، این فرهیختگی نیازمند مدرک نیست، آنان تحولات اجتماع و جامعه را در خانواده مدیریت می‌کنند و همیشه در خانواده محور وحدت هستند.

وی افزود: از گذشته مرسوم بوده سالمندان به عنوان ریش سفیدان در خانواده چالش‌ها را برطرف می‌کردند و از این جهت برای همه ما قابل احترام هستند و کسی که به سالمند احترام بگذارد به خداوند احترام گذاشته است.

سلم آبادی با اشاره به روایاتی در خصوص تکریم سالمندان بیان کرد: رسول‌خدا (ص) در روایتی فرموده است «هرگاه خداوند به خانواده‌ای نظر خیر کند، کوچک‌ترهای آن خانواده، بزرگترهای آن را احترام می‌کنند» و در جایی دیگر فرمودند: احترام به مسلمان سالخورده، احترام به خداوند است و یکی از عوامل برکت در خانه، حضور سالمندان است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی جایگاه سالمند را برجسته و قابل احترام دانست و در پایان از همه افراد و دستگاه‌هایی که شرایط حضور و تشرف سالمندان به مشهد را فراهم کردند تشکر و قدردانی کرد و خود را خادم سالمندان دانست.

گفتنی است؛ این همایش سه روزه تا ۱۰ مهرماه در مشهد مقدس با برنامه‌های فرهنگی، مذهبی، ورزشی و هنری ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.