مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی با اشاره به اهدای ۱۳۰۰ سری جهیزیه به ارزشی بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان به زوج‌های نیازمند استان گفت: از این تعداد ۵۰۰ سری بین زوج‌های جوان نیازمند در حاشیه شهر توزیع خواهد شد.

اهدای ۱۳۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند در خراسان رضوی

به گزارش قدس انلاین، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌ فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در مراسم اهدای ۱۳۰۰ سری جهیزیه و ۵۰۰۰ لوازم گرمایشی که در زائرسرای کرامت برگزار شد،  با اشاره به آیه شریفه مَثَلُ الَّذِینَ یُنْفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ کَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِی کُلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ وَاللَّهُ یُضَاعِفُ لِمَنْ یَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ بیان کرد: خداوند فرموده مانند و مثل صدقات‏ یعنی کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می کنند همانند دانه‏‌ای است که هفت خوشه برویاند که در هر خوشه‏‌ای ۱۰۰ دانه باشد و خداوند برای هر کس که بخواهد آن را چند برابر می‌‏کند و او گشایشگر داناست‏. 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خطاب به خیرین اظهار کرد: خوشا به سعادت شما که به پاس عشق و اردات به حضرت فاطمه زهرا(س) این حرکت ارزشمند را انجام دادید و در این حرکت قلب افرادی مسرور شد که در مقام تامین نیاز خود از عهده ابتدایی‌ترین نیازهای زندگی خود برنمی‌آیند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: خشنودی آنان به پاس عشق شما به ساحت حضرت زهرا(س) است و  امید است این حرکت باعث خشنودی آن حضرت نیز شود و این لطف شما به عنوان یک هدیه در سالروز ولادت آن ولی الهی به ایشان برسد و آن حضرت این هدیه را از عشق و محبت شما قبول کند و به پاس این اظهار ارادت شفاعت او برای همه ما مورد تضمین قرار گیرد.

رضا سلم آبادی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی نیز در این مراسم  بیان کرد: خیرین  و نیکوکاران کسانی هستند که از مال دنیا سرشار بوده اما این مال را حبس نکرده‌اند. خیرین حق‌الله و حق‌الناس را به درستی ادا می‌کنند. امروز رزمایشی به مناسبت این ایام مبارک و در سالروز ولادت باسعادت حضرت زهرا(س) انجام شده که شامل اهدای ۱۳۰۰ سری جهیزیه و ۵۰۰۰ لوازم گرمایشی به نیازمندان است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی اظهار کرد: این اقلام دارای ۲ ارزش ،یکی ارزش دفتری و یک ارزش بازاری است؛ لذا از آنجا که این اقلام جهیزیه به صورت کشوری و مستقیم از کارخانه‌ها تهیه شده، تهیه آن بدون دریافت سود بوده و تولید ایران است.

سلم‌آبادی اضافه کرد: بر این اساس ارزش دفتری هر سری جهیزیه ۲۰ و ارزش بازاری آن ۴۰ میلیون تومان است. در مجموع ارزش دفتری کل این اقلام ۲۶ و ارزش بازاری آن ۵۰ میلیارد تومان است که بخشی از آن از طریق منابع دولتی و بخشی هم از محل جذب مشارکت‌های مردمی و توسط خیرین خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه توزیع اقلام و آغاز رزمایش با نام مقدس یا زهرا(س) انجام گرفت، گفت: از ۵۰۰۰ مورد اقلام گرمایشی تهیه شده ۲۶۰ قلم بین خانواده‌هایی که  در تهیه لوازم گرمایشی در این فصل سرد ناتوان هستند، توزیع می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.