مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از پیشرفت ۸۰ درصدی فاز دوم پروژه نوسازی امام‌زاده‌عباس ساری خبر داد.

پیشرفت ۸۰ درصدی فاز دوم پروژه نوسازی امام‌زاده‌عباس ساری

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی در هفته وقف در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این پروژه در ۳ فاز طراحی شده است، در پاسخ به سوال خبرنگارمان مبنی بر طولانی شدن روند تکمیل این پروژه اظهار کرد: اتمام پروژه امام‌زاده عباس ساری منوط به حمایت خیرین و مردم است.

وی با بیان اینکه ۲۷ پروژه مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی به مساحت ۲۵ هزار مترمربع و اعتبار ۲۵۷ میلیارد تومان در دست اجراست، گفت: ۵۳ پروژه باغی اجرا شده و در سطح ۲۵۰ هکتار از زمین‌ها نیز کشاورزی صورت گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از زراعت چوب در سطح ۳۸ هکتار خبر داد و افزود: ۸ میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز مساجد و امامزادگان اختصاص یافت.

حجت‌الاسلام حیدری با اعلام اینکه در حوزه بقاع و موقوفات ۱۲۷ پروژه به مساحت ۷۸ هزار مترمربع و اعتبار ۵۳ میلیارد تومان در دست اجراست، یادآور شد: ۱۷۵ طرح جامع برای بقاع متبرکه صورت پذیرفت.

وی ادامه داد: در راستای اجرای امینانه نیات واقفین در نیمه نخست امسال ۳۰ میلیارد تومان هزینه شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از ارائه یکهزار و ۵۵۰ بسته تحصیلی به دانش‌آموزان نیازمند به ارزش ۲ میلیارد تومان خبر داد و گفت: ۲ میلیارد تومان کمک به مدارس دینی صورت گرفت.

حجت‌الاسلام حیدری با اشاره به اینکه حکم انتصاب ۱۲۰ امین برای مدیریت موقوفات انجام شد، افزود: ۸ میلیارد تومان برای تعمیر، تجهیز، مساجد و امامزادگان اختصاص یافت.

وی به برگزاری ۱۵۷ محفل انس با قرآن در سطح امامزادگان اشاره و یادآور شد: ۳۰۰ جلسه تفسیر قرآن کریم در سطح امامزادگان شاخص برگزار و ۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی شرکت کردند.

تعیین اجاره‌بها به عهده کارشناس است

همچنین رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری در رابطه با افزایش اجاره‌بها موقوفات توضیح داد: با توجه به رشد نجومی قیمت املاک، به تبع آن اجاره‌بها نیز افزایش یافت و در این رابطه قیمت‌ها را کارشناس اعلام می کند و دخل و تصرفی در این مساله نداریم.

حجت‌الاسلام عبدالله ولی‌نژاد خاطرنشان کرد: به کارشناسان امر تاکید کردیم در تعیین اجاره‌بها شرط انصاف را رعایت و با ملاحظه محاسبه کنند.

وی با اعلام اینکه از محل موقوفات به ۴۵۰ نیازمند مبلغ ۲۸۰ میلیون تومان کمک صورت گرفت، از توزیع ۳ هزار سبد کالا به ارزش ۳ میلیارد تومان خبر داد.

حجت‌الاسلام ولی‌نژاد به خریداری دستگاهی برای بیمارستان امام(ره) ساری به ارزش یک میلیارد تومان خبر داد و گفت: ساختمان امامزاده حمزه زرین‌آباد با هزینه ۳ میلیارد تومان و ساختمان امامزاده علی خلرد با هزینه ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در هفته وقف به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: ۲۵۰ هکتار از اراضی موقوفه را امسال تثبیت کردیم.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.