نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس با استخدام ١٠ هزار نفر در شوراهای حل اختلاف با اولویت کارکنان این شورا موافقت کرده است.

مجوز استخدام ١٠ هزار نفر در شوراهای حل اختلاف صادر شد

عبدالرضا مصری روز سه‌شنبه در همایش "وحدت، مهرورزی و صلح" در مشهد افزود: قانون شوراهای حل اختلاف نیز پس از ١٧ سال در مجلس به تصویب رسید و در مرحله تایید در شورای نگهبان است.

مصری ادامه داد: ابعاد مختلف اثر شوراهای حل اختلاف به صورت مناسب و کامل اطلاع رسانی نشده است این درحالی است که با فعال شدن این مراکز خیلی از اقدامات نامناسب نظیر «خون بس» به پایان خود رسید و با ایجاد شوراهای حل اختلاف فرهنگ سازش گسترش یافت.

خون‌بَس رسمی است که در گذشته مردم برخی از مناطق ایران برای جلوگیری از ادامهٔ جنگ و دعوا و پایان‌دادن به قتل و کشتار و اصلاح روابط خانواده‌ها به آن مبادرت می‌ورزیدند و برای تحکیم حالت صلح، معمولاً دختر فرد قاتل یا یکی از بستگان نزدیک او را به عقد پسر مقتول در می‌آوردند تا غائله پایان یابد. به این جهت به این نوع ازدواج "خون بس" می‌گفتند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:دنیا به دنبال کاهش آسیب است و شوراهای حل اختلاف خیلی از موارد و اختلافات را بدون رسیدن آن به مراحل بالاتر حل می کنند.

مصری افزود:اعتماد و باور مردم به شوراهای حل اختلاف باید افزایش یابد چون شوراهای حل اختلاف از اطاله دادرسی جلوگیری می کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.