مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمانشاه گفت: تعداد قابل توجهی از اتباع غیرمجاز افغانستانی که در شهر کرمانشاه به کارگیری شده بودند دستگیر و از استان کرمانشاه طرد شدند.

دستگیری تعداد قابل توجهی از کارگران غیرمجاز افغانستانی در کرمانشاه

به گزارش قدس‌آنلاین به نقل از فارس، حمزه سلیمانی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمانشاه اظهار کرد: طرح شناسایی، دستگیری و طرد اتباع غیرمجاز در استان کرمانشاه در حال اجرا است و در طول مدت اجرای این طرح پیمانکاران ساختمانی شهر کرمانشاه که اتباع غیرمجاز تبعه افغان را به کارگیری کرده بودند، بازداشت شدند.

وی افزود: در همین راستا ساختمان‌های در حال احداث محلات زیباشهر، الهیه، دانش، پرواز و جهاد شهر کرمانشاه را بازرسی و تعداد قابل توجهی از کارگران غیرمجاز افغانستانی که در این ساختمان‌ها مشغول به کار بودند، دستگیر و از استان طرد شدند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمانشاه تصریح کرد: پیمانکاران ساختمانی هم که خلاف قوانین و مقررات کارگران غیرمجاز افغانستانی را به کارگیری کردند بازداشت و برای برخورد قاطع و قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی گفت: بازرسی از آهن فروشی‌های دیزل آباد هم انجام شد و تعداد قابل توجهی از کارفرمایان آهن فروشی و موزائیک سازی در دیزل آباد کارگران غیرمجاز را به کارگیری کرده بودند لذا کارگران افاغنه را دستگیر و کارفرمایان به دستگاه قضایی برای برخورد قاطع و قانونی معرفی شدند.

سلیمانی ادامه داد: زمین‌های کشاورزی سراب نیلوفر هم بازرسی شدند و در سوله های بخش سراب نیلوفر کشاورزان بومی و غیربومی تعداد قابل توجهی از کارگران غیرمجاز افغانی را به‌کارگیری کرده بودند این کارگران دستگیر شدند و کارفرمایان و کشاورزان هم بازداشت و برای برخورد قانونی تحویل دستگاه قضا شدند.

وی تأکید کرد: به تمام کارفرمایان و پیمانکاران ساختمانی و کشاورزان در استان کرمانشاه هشدار می‌دهیم که از به کارگیری هرگونه اتباع غیرمجاز (افاغنه) ممانعت کنند چرا که استان کرمانشاه به دلیل ملاحظات امنیتی و سیاسی توسط وزارت کشور به لحاظ به کارگیری اتباع افاغنه ممنوعه اعلام شده است.

سلیمانی بیان کرد: دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی اجازه ورود اتباع غیرمجاز به استان کرمانشاه را نخواهند داد و با کارفرمایان و پیمانکارانی که این اتباع غیرمجاز را به کارگیری کنند برخورد قاطع و قانونی خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.