هزاران کارمند بخش بهداشت آمریکا در شهرهای بزرگ این کشور در اعتراض به کمبود دستمزد دست به اعتصاب زدند.

اعتصاب ۷۵ هزار کارمند بخش بهداشت آمریکا برای افزایش حقوق

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، ۷۵ هزار کارمند بهداشتی در پنج ایالت آمریکا روز چهارشنبه در اعتراض به کمبود حقوق و دستمزد دست به اعتصاب زدند.

به گزارش وبگاه «مورنینگ استار» اعتراضات در چند بیمارستان آمریکا در «کالیفرنیا»، «کلرادو»، «اورگان»،« ویرجینیا» و «واشنگتن دی سی» برگزار کرد.

پرستاران، دستیاران بهداشت و سونوگرافیست‌ها، تکنسین‌های بخش رادیولوژی، جراحی، داروسازی و اورژانس در این اعتصاب‌ها شرکت کردند. اتحادیه‌ها حداقل دستمزد ساعتی ۲۵ دلار و قرارداد چهار ساله شامل دو سال افزایش ۷ درصدی و دو سال ۶.۲۵ درصدی را خواستارند.

آمریکا در سال گذشته تحت تاثیر اعتصابات قرار داشته است، زیرا کارگران ر بخش بزرگی از سود شرکت‌ها را خواستارند.

اتحادیه کارگران خودروسازی آمریکا نیز در اعتراض به پایین بودن حقوق از قص برای گسترش  اعتصاب خبر داده است

یک منبع آگاه به مذاکرات میان نمایندگان اتحادیه کارگران صنعت خودروسازی آمریکا با مقامات مسئول گفت، این اتحادیه قصد دارد در صورت عدم حصول پیشرفت جدی در مذاکرات بر سر شرایط کاری، ابعاد اعتصاب را به تعداد بیشتری از کارخانه‌های سه شرکت بزرگ خودروسازی آمریکا تسری دهد.

اتحادیه کارگران خودروسازی آمریکا نماینده ۴۶۰۰۰ کارگر شرکت جنرال موتورز، ۵۷۰۰۰ کارگر شرکت فورد و ۴۳۰۰۰ کارگر شرکت استلانتیس است. این اتحادیه در ماه ژوئیه مذاکراتش بر سر شرایط کاری را با این شرکت‌ها شروع کرده بود.

«شاون فین»، رئیس این اتحادیه تاکتیک اعتصابات را با هدف ایجاد حداکثر فشار به مدیران این صنعت و بازپس‌گیری امتیازاتی که این کارگران در دهه‌های گذشته به دست آورده بودند را در پیش گرفته است.

مطالبات این کارگران معترض ریشه در مبارزاتی که از سالها قبل به ویژه بعد از کاسته شدن از دستمزد و مزایای آنها در پی بحران مالی ۲۰۰۸  در پیش گرفتند دارد.

پایان پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.