دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در دیدار وزیر امور خارجه، از سیاست خارجی دولت سیزدهم تمجید کرد.

تمجید سرلشکر صفوی از سیاست خارجی دولت سیزدهم

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایرنا، سردار سرلشکر صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، با مهم ارزیابی کردن عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای که در نتیجه دیپلماسی موفق دولت سیزدهم رقم خورد گفت: جمهوری اسلامی ایران با عضویت دائم در سازمان همکاری شانگهای می تواند این سازمان را از مسیر ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا، بریکس و کریدورهای ترانزیتی جنوب به شمال و شرق به غرب متصل کند.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید قاسم سلیمانی، با تأکید بر اینکه اکثر کارشناسان و حتی مقامات کشورهای غربی و شرقی بر روند تغییر هندسه نظم جدید جهانی در دوره کنونی اتفاق نظر دارند، افزود: انقلاب کبیر اسلامی و جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت در شکل دهی به نظم جدید جهانی مؤثر هستند و وزارت امور خارجه با پیگیری سیاست همسایگی، پیوند با قدرت‌های اوراسیا براساس منافع و تهدیدات مشترک یکی از ارکان این تأثیرگذاری محسوب می‌شود.

وی ضرورت فعال سازی جایگاه کشورمان در کریدورهای تجاری و ترانزیتی و راهبرد اقتصاد دریا محور، با استفاده از شبکه کریدورهای جنوب-شمال و شرق به غرب و همکاری کشورهای موثر در این زمینه را مورد تاکید قرار داد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه هم در ادامه این نشست با تبیین سیاست خارجی طراحی شده در دولت رئیسی در سیاست خارجی متوازن از جمله حوزه همکاری‌های نزدیک و گسترده با همسایگان در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری، حمل و نقل و ترانزیت، دستاوردهای این رویکرد را مورد اشاره قرار داد.

امیرعبداللهیان با تجلیل از خدمات ارزشمند سردار سرلشکر صفوی، دیدگاه مطروحه وی در قبال ژئوپلتیک منطقه و تحولات جهانی را ستود.

در این دیدار مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه نیز گزارشی از اقدامات موفق این حوزه ارائه داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.