جنبش جهاد اسلامی فلسطین با محکوم کردن حمله تروریستی در دانشگاه نظامی حمص سوریه، تاکید کرد که این کشور تسلیم فشارها نمی شود و سدی غیرقابل نفوذ در برابر همه توطئه هایی خواهد ماند که وحدت مردم و زمین را هدف قرار می دهد.

سوریه تسلیم فشارها نمی شود/ دمشق سدی غیرقابل نفوذ در برابر توطئه‌ها می‌ماند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رسانه های فلسطینی، جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه ای به مناسبت این حادثه تروریستی، اطمینان کامل خود را نسبت به توانایی مستمر سوریه جهت خنثی کردن تمام توطئه هایی ابراز کرد که وحدت و ایستادگی این کشور را به خاطر مواضعش در حمایت از مقاومت هدف قرار می دهد.

در این بیانیه آمده است: سوریه تسلیم فشارها نمی شود و سدی غیرقابل نفوذ در برابر همه توطئه هایی باقی خواهد ماند که وحدت مردم و زمین را هدف قرار می دهد.

این جنبش همچنین به مردم و دولت و رهبری سوریه، عمیق‌ترین تسلیت خود را برای شهدای حمله جنایتکارانه به دانشکده نظامی در حمص را اعلام کرد و خواستار رحمت برای شهدا و شفای عاجل برای مجروحان آن شد.

جشن دانش آموختگی افسران دانشکده جنگ سوریه در شهر حمص روز پنجشنبه با پهپاد مورد حمله تروریستی قرار گرفت.

در این جشن که با حضور غیرنظامیان و خانواده های افسران برگزار شده بود، ده ها نظامی و غیرنظامی کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند.

وزارت بهداشت سوریه در آخرین آمار اعلام کرد که در این حمله تروریستی ۸۹ نفر از جمله ۳۱ زن و ۵ کودک کشته شدند. این وزارتخانه شمار زخمی ها را نیز ۲۷۷ نفر اعلام کرد.

این در حالی است که خبرگزاری فرانسه به نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده که شمار کشته‌شدگان حملات پهپادی به دانشکده افسری حمص، دست‌کم ۱۱۲ نفر است.

دولت سوریه در بیانیه ای به منظور بزرگداشت قربانیان حمله تروریستی به دانشکده جنگ، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه نیز در واکنش به این اقدام تروریستی اعلام کرد که تروریست‌ها هزینه سنگینی را به خاطر اقدام جنایتکارانه خود پرداخت خواهند کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در تماس تلفنی با همتای سوری خود، ضمن محکوم کردن قوی حادثه تروریستی در سوریه که به شهادت و مجروح شدن دهها تن از افراد نظامی و غیر نظامی سوری انجامید، این حادثه را به دولت، ارتش و ملت مقاوم سوریه تسلیت گفت و با بازماندگان ابراز همدردی کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.