دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با اشاره به دستاوردهای ارزنده علمی موسسه تحقیقات واکسن وسرم سازی رازی گفت: این مجموعه مظهر و نمونه حکمت و علم نافع در کشور است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: موسسه رازی مظهر حکمت و علم در کشور است

به گزارش قدس انلاین، حجت الاسلام و المسلمین «عبدالحسین خسرونژاد» روز شنبه در حاشیه بازدید از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی مستقر در حصارک کرج افزود: دانش آموزان و دانشجویان باید با بازدید از این مجموعه با تحقیقات و تلاش های ۱۰۰ ساله محققان رازی آشنا شوند.

وی با تاکید بر اینکه نسل های بعدی نیز باید میراث دار این تحقیقات ارزشمند باشند، اظهار کرد: تحقیقات و آموزش در راستای نیازهای کشور است لذا به محققان و پژوهشگران مجموعه سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی و زیر مجموعه های آن تبریک و خداقوت می گویم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر حفظ نام و یاد محققان رازی از ابتدا تاکنون تاکید کرد و گفت: بایستی نام این دانشمندان در کتب درسی زنده بماند ضمن اینکه در کشور موزه ای تاسیس شود تا با نصب سردیس و تندیس آن ها، فرزندانمان از دوران ابتدایی با این دانشمندان آشنا شوند.

وی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی به غیر از تصویب سند امنیت غذایی می تواند سندهای جزیی تر و ماده واحده هایی را مصوب کند تا این مجموعه توسعه بیشتری پیدا کند، افزود: موانع فعالیت این موسسه بایستی برطرف شود زیرا مجموعه ای میان رشته ای است که هم با محیط زیست، وزارت علوم و وزارت بهداشت در ارتباط است.

خسرونژاد تاکید کرد: وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی تسهیل گری و بازتوزیع است و مسیر فرایند سیاستگذاری و تسهیل گری حکمرانی این مجموع را شورا دنبال کند.

وی به برنامه هفتم توسعه نیز اشاره کرد و گفت: این برنامه در حال بازنگری است و اگر سازمان تات و موسسه رازی با کمبود اعتبارات مواجه هستند هر چه سریع تر اقدام کنند و وظیفه تامین و ابلاغ اعتبارات با سازمان برنامه و بودجه است تا حمایت های لازم را در اجرا، اختیارات و امکانات بیشتر به تات بدهد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با بیان اینکه نباید تنها به بودجه ورودی موسسه رازی نگاه انداخت، افزود: باید به خروجی این موسسه توجه داشت که خروجی و دستاوردهای این موسسه هزاران برابر بودجه ای است که وارد آن می شود.

وی تصریح کرد: اگر این مجموعه از سوی نظام و دولت حمایت و پشتیبانی نشود باید هزینه های کلانی برای تامین نیازهای دارویی پرداخت کرد.

خسرونژاد به تدوین آیین نامه ارتقای اختصاصی توسط سازمان تات اشاره کرد و گفت: اگر این آیین نامه مصوب شود در کنار کار پژوهشی کار مهارتی و کارآمدی مقالات پژوهشی در آن لحاظ شده که درآمد و تولید در این بخش بیشتر از هزینه ها خواهد بود.

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از مجموعه موزه این موسسه و بخش جانوران سمی رازی بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.