مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: عملیات خرید تضمینی دانه روغنی سویا در اواخر مهرماه آغاز می‌شود.

آغاز عملیات خرید تضمینی دانه روغنی سویا

به گزارش قدس آنلاین، جلسه هماهنگی خرید تضمینی دانه روغنی سویا با توجه به نزدیک شدن زمان برداشت این محصول با حضور مدیران سازمان جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی استان ظهر امروز برگزار شد و در این جلسه چگونگی آغاز عملیات خرید تضمینی دانه روغنی سویا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عباسعلی وفایی‌نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با تقدیر از دستگاه‌های همکار در عملیات خرید تضمینی گندم امسال، اظهار کرد: در سال جاری ۱۱۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد و هم اکنون بیش از ۱۹۰هزار تن گندم در سیلوهای استان نگهداری می‌شود که رسیدن به این رقم نتیجه همکاری مطلوب دستگاه‌هایی از جمله سازمان جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی و تعاونی‌های روستایی استان مازندران است.

وی به آغاز عملیات خرید تضمینی دانه روغنی سویا در اواخر مهرماه اشاره کرد و گفت: در سال زراعی جاری قیمت پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی سویا، با ۲ درصد ناخالصی و ۱۲درصد رطوبت ۳۳ هزار تومان است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران تاکید کرد: در مراکز خرید تضمینی اداره کل غله، دانه سویا با ناخالصی یک تا ۸ درصد و رطوبت ۹تا ۲۰ درصد قابل خریداری است.

وفایی‌نژاد از تجهیز و راه‌اندازی ۹ مرکز خرید تضمینی سویا در استان خبر داد و افزود: تمهیدات لازم برای آغاز عملیات خرید تضمینی دانه سویا از جمله آموزش عوامل تشخیص و ذیحساب و کالیبراسیون باسکول و لوازم آزمایشگاهی، استقرار نماینده بانک کشاورزی و نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی در مراکز خرید، اطلاع رسانی محیطی و صدور معرفی‌نامه کشاورز از سوی جهاد کشاورزی اتخاذ شد.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی مراکز خرید تضمینی سویا پس از اعلام نیاز توسط جهاد کشاورزی هر شهرستان صورت خواهد گرفت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اشاره به سطح زیر کشت سویا در استان مازندران، افزود: ۴  هزار و ۷۳۷ هکتار از مزارع مازندران زیر کشت این محصول است که طبق آمار و پیش‌بینی‌های سازمان جهاد کشاورزی انتظار می‌رود بیش از ۷ هزار تن سویا از مزارع استان برداشت شود.

وفایی‌نژاد با بیان اینکه کشاورزان برای تحویل محصول باید در سامانه جامع پهنه‌بندی سازمان جهاد کشاورزی ثبت‌نام کرده باشند، افزود: کشاورزان در زمان تحویل محصول، کارت ملی و شماره حساب فعال بانک کشاورزی خود را به همراه داشته باشند.

وی از کشاورزان مازندرانی خواست؛ به دستورات کارشناسان کشاورزی عمل کرده و از برداشت زودهنگام یا در زمانی که رطوبت محصول بالا بوده، خودداری کرده و با اطمینان از رطوبت استاندارد، محصول تولیدی خود را به مراکز خرید تضمینی اداره کل غله تحویل دهند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.