اولگ خراموف معاون شورای امنیت روسیه با بیان اینکه «آمریکا با پایگاه‌های سایبری، روسیه را احاطه کرده است» درباره بروز «جنگ جهانی سایبری» هشدار داد.

مقام روس: پایگاه‌های سایبری آمریکا دورتادور روسیه را فراگرفته است

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایرنا، خراموف دوشنبه گفت: در صورتی که ارتش اوکراین نتواند به نتیجه‌ای برسد این مساله ممکن است افراد را بر آن دارد که از تسلیحات سایبری آمریکا برای آشفته کردن دولت، اقتصاد و سیستم‌های فرماندهی نظامی روسیه استفاده کنند.

وی درباره پاسخ احتمالی روسیه به تهاجم سایبری اظهار کرد: یک سناریوی غیرقابل پیش‌بینی برای آمریکا و متحدانش رخ خواهد داد.

خراموف با بیان اینکه «آمریکا، روسیه را با پایگاه‌های سایبری احاطه کرده است» افزود: از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون بیش از پنج هزار حمله سایبری علیه زیرساخت‌های حیاتی روسیه ثبت شده است.

وی تاکید کرد: گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد که آمریکا و اعضای ناتو این حملات را از خاک اوکراین سازماندهی کرده‌اند.

معاون شورای امنیت روسیه اظهار کرد: غرب گروهی از «هکرهای داوطلب» را سازماندهی کرده است تا در هماهنگی با ارتش سایبری اوکراین حملاتی را علیه منابع اطلاعاتی روسیه انجام دهند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در سند راهبرد نظامی جدید خود متعهد شده است که از عملیات سایبری تهاجمی برای «تخریب» و «متفرق کردن» قدرت‌های خارجی و «جنایتکارانی» که منافع ایالات متحده را تهدید می‌کنند، استفاده کند.

در خلاصه طبقه‌بندی نشده راهبرد جدید سایبری وزارت دفاع آمریکا که با مطالعه دقیق جنگ روسیه در اوکراین طراحی و جایگزین راهبرد سایبری ۲۰۱۸ پنتاگون شده، آمده است: این وزارتخانه «به دقت مشاهدات دشمن را تشخیص می‌دهد و خطرات تشدید تنش [در فضای سایبری] را مهار خواهد کرد.»

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.