وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری سومین دوره جایزه شهید سیدعلی اندرزگو گفت: بزرگداشت تاریخ‌نگاران انقلاب اسلامی همچون حمید روحانی از رویدادهای مهم است که در فاصله این دوسالانه برگزار خواهد شد.

بزرگداشت تاریخ‌نگاران انقلاب از رویدادهای مهم جایزه اندرزگو است/ارسال ۳۰۵ اثر به دوره سوم

به گزارش قدس آنلاین از مرکز روابط و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در جلسه شورای سیاستگذاری سومین جایزه شهید سیدعلی اندرزگو ضمن تبریک پیروزی‌های جبهه مقاومت اظهارداشت: دوره جدید این مبارزات زمینه‌ساز نابودی رژیم صهیونیستی است.

وی با اشاره به برگزاری سومین دوره جایزه شهید اندرزگو بعد از هفت سال از ایجاد ستاد برگزاری گفت: این جایزه در جهت رفع دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره تطهیر رژیم پهلوی ایجاد و سومین دوره آن در آبان ماه امسال برگزار خواهد شد.

اسماعیلی افزود: فتنه سال گذشته با افشای چهره منحوس پهلوی، زمینه بی‌آبروی پهلوی را فراهم کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت و جایگاه جایزه دوسالانه اندرزگو اظهاردشت: فاصله دوسالانه جایزه نیازمند برگزاری رویدادهای مختلف و متنوعی از قبیل تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی، بزرگداشت تاریخ‌نگاران انقلاب اسلامی همچون حمید روحانی است.

وی گفت: اگر پهلوی می‌ماند ایران و فرهنگ ایرانی از بین رفته و کشور تجزیه می‌شد، موضوع ایران نقطه بالای وحدت ملت و همراهی مردم است.

اسماعیلی با اشاره به اهمیت و جایگاه جایزه شهید اندرزگو بیان کرد: باید یک بسته کامل در این زمینه شکل بگیرد و رویدادهای بزرگتری طرح و پرداخته شود که برخی از فعالیت‌ها در بخش ساخت فیلم در حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی آغاز شده است.

بزرگداشت تاریخ‌نگاران انقلاب از رویدادهای مهم جایزه اندرزگو است/ارسال ۳۰۵ اثر به دوره سوم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه مطالعات علمی و پایان‌نامه‌های دانشجویی کمک شایانی در ایجاد جریان مطالعاتی این حوزه خواهد کرد، گفت: در ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی با توجه به شرایط روز باید از فناوری‌های نوین بهره برد که یکی از آنها بهره‌مندی از خرده روایت‌هاست.

اسماعیلی افزود: نباید فقط به کتاب متوقف شد اگر کتاب خوب تولید شد باید با ایجاد شبکه توزیع مناسب، توزیع خوبی برای نشر محتوای آن ایجاد کرد.

ارسال ۳۰۵ اثر به دبیرخانه جایزه شهید اندرزگو

مسئول ستاد برگزاری جایزه دوسالانه شهید اندرزگو نیز در جلسه اظهارداشت: ۳۰۵ اثر در سه بخش به دبیرخانه جایزه دوسالانه اندرزگو توسط ناشران و نویسندگان ارسال شده که ۲۹۲ عنوان در چارچوب بوده و مورد داوری قرار گرفته‌ است.

میثم نیلی با اشاره به پذیرش ۴۵ اثر در بخش رمان، ۴۴ اثر در حوزه کودک و نوجوان و ۲۰۳ اثر در حوزه روایت شفاهی گفت: ۲۴ نفر نیز به عنوان نو قلم شرکت کرده‌اند که سه نفر از آنان در بین نامزدهای جایزه دیده می‌شوند.

وی هدف از برگزاری جایزه اندرزگو را راه‌اندازی جریان تولید ادبی به خصوص بزک‌زدایی از جریان پهلوی عنوان کرد و افزود: دریافت آثار از فروردین تا خردادماه امسال و از میان آثار منتشر شده در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بوده است.

نیلی بیان کرد: جوایز برای برگزیدگان ۵۷ میلیون تومان جایزه نقدی به همراه سفر حج عمره و برای نامزدهای بخش‌های مختلف ۴۲ میلیون است.

دبیرخانه دائمی جایزه مردمی و ادبی شهید سیدعلی اندرزگو، فروردین ماه امسال برای برگزاری سومین دوره جایزه از تمامی پدیدآورندگان و ناشران در سه گروه داستان بلند و رمان بزرگسال، داستان و شعر کودک و رمان نوجوان و همچنین روایت تاریخ و تاریخ شفاهی دعوت کرد تا آثار خود را با درون‌مایه‌های مقابله با تحریف تاریخ و تطهیر پهلوی‌ها و بیان حقایق و روشنگری درباره آن دوران به دبیرخانه این‌رویداد ارسال کنند.

در فراخوان این‌ دوره از رویداد مذکور گفته شده؛ جایزه مردمی و ادبی شهید سیدعلی اندرزگو با همراهی ناشران، نویسندگان و پژوهشگران متعهد و دلبسته به انقلاب اسلامی توانست خلأ وجود یک جایزه مردمی، هدفمند و راهبردی برای تقدیر از کتاب‌های تولید شده در بیان و روشنگری حقایق دوران رژیم پهلوی را در دو دورۀ گذشته تا حدی برطرف کند. جایزه‌ای که علاوه بر تقدیر از مؤلفان و ناشران منجربه شکل‌گیری یک جریان‌سازی تولیدی برای مقابله با تحریف و تطهیر تاریخ رژیم پهلوی‌ها شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.