۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
کد خبر: 923136

آهن آلات دست‌دوم همواره به عنوان یکی از گزینه‌های اقتصادی برای مصرف‌کنندگان و فعالان صنایع مختلف بوده است.

قیمت آهن دست دوم ۱۴۰۲

افزایش قیمت مواد اولیه و آهن آلات نو در سال‌های اخیر، موجب شده تا تقاضا برای خرید آهن‌آلات دست‌دوم افزایش یابد. در این مطلب  قصد داریم با تکیه بر داده‌ها و تحلیل‌های کارشناسان فروشگاه آنلاین آهن پخش به بررسی وضعیت قیمت هر کیلوگرم آهن دست‌دوم در سال ۱۴۰۲ بپردازیم تا مشتریان عزیز بتوانند تصمیمات آگاهانه‌تری را برای خرید آهن آلات اتخاذ کنند. امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقاله بتواند به شما در تصمیم‌گیری درست برای خرید یا فروش آهن دست‌دوم کمک کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه یا مشاوره با کارشناسان مجرب، می‌توانید از طریق سایت اینترنتی آهن پخش با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

آهن پخش به عنوان یکی از فروشگاه‌های آنلاین آهن‌آلات در کشور، آمادگی دارد تا ضمن ارائه آخرین قیمت‌های روز بازار، شما را در فرایند خرید یا فروش آهن دست‌دوم مشاوره و همراهی کند. برای بهره‌مندی از مشاوره‌های تخصصی و رایگان کارشناسان آهن پخش، کافیست از طریق صفحه تماس با ما یا شماره تلفن موجود در سایت با متخصصان آهن پخش ارتباط بگیرید.

عوامل تعیین‌کننده قیمت آهن

قیمت آهن دست‌دوم بسته به عوامل متعددی تعیین می‌شود و روزانه دستخوش تغییر است. در ادامه به بررسی جزئیات این عوامل و تاثیر آن‌ها بر قیمت آهن دست‌دوم می‌پردازیم

  • نوع محصول: انواع مختلف آهن‌آلات دست‌دوم همچون ضایعات ساختمانی، ورق، میلگرد و ... قیمت‌های متفاوتی دارند.

  • جنس و کیفیت: آهن‌های با کیفیت و خلوص بالاتر گران‌تر هستند.

  • میزان جوش‌کاری: هرچه تعداد دفعات جوش‌کاری روی آهن بیشتر باشد، استحکام آن کمتر و قیمت پایین‌تر خواهد بود.

  • میزان زنگ‌زدگی: آهن‌های زنگ‌زده و فرسوده ارزش کمتری دارند.

به عنوان مثال آهن های ضایعاتی که میزان زنگ زدگی آن ها زیاد باشد و یا تعداد دفعات جوشکاری بر روی آن ها بیشتر باشد، مسلماً قیمت پایین تری خواهند داشت.

با توجه به تاثیرگذاری عوامل فوق، خریداران آهن دست‌دوم برای محاسبه دقیق قیمت، باید کلیه مشخصات فنی محصول را بررسی کنند. پیشنهاد می‌شود جهت کسب اطلاعات به‌روز از قیمت‌ها، با کارشناسان آهن پخش تماس بگیرید.

قیمت آهن دست دوم ۱۴۰۲

قیمت آهن دست دوم سال ۱۴۰۲

علاوه بر عواملی که بر قیمت هر کیلو آهن دست دوم تأثیر داشتند و آن ها را نام بردیم، یک عامل دیگر نیز وجود دارد؛ آن هم بودجه عمرانی تعیین شده کشوری است. با توجه به این که در لایحه بودجه توجه چندانی به تأمین منابع مالی بودجه عمرانی نشده است، بنابراین قیمت آهن دست دوم سال ۱۴۰۲ با توجه به نوع استفاده ای که قبلاً از آن شده و جنس آن، متفاوت است. به عنوان مثال قیمت آهن آلات مکانیکی با قیمت آهن آلات در و پنجره و ورق هایی که برای ساخت خودرو روکش شده ‌اند تفاوت دارند و قیمت هر کیلو آهن با توجه به این موارد متغیر است.

قیمت آهن دست دوم سال ۱۴۰۲ یک قیمت ثابت نیست و ممکن است به صورت روزانه و حتی ساعتی تغییر کند؛ با این وجود می توانید مطمئن باشید که پس از بررسی آهن دست دوم مورد نیاز خود، از نظر زنگ زدگی، میزان جوشکاری و ... با توجه به وزن آن مبلغ کمتری را نسبت به آهن نو پرداخت می کنید.

جدول زیر قیمت تقریبی برخی از پرمصرف‌ترین آهن‌آلات دست‌دوم را در بازار نشان می‌دهد. همان‌طور که مشاهده می‌شود، قیمت این محصولات بسته به نوع آن‌ها در دامنه‌ای از ۷۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ تومان برای هر کیلوگرم متغیر است.

به طور کلی، تیرآهن‌های دست‌دوم گران‌ترین و ورق‌ها ارزان‌ترین محصولات در این فهرست هستند. علت اصلی این امر نیز وزن و حجم بالاتر تیرآهن‌ها نسبت به ورق‌هاست. البته باید توجه داشت که قیمت‌های ذکر شده بسته به عواملی نظیر کیفیت، میزان فرسودگی و زنگ‌زدگی محصول ممکن است متفاوت باشد. بنابراین توصیه می‌شود همواره قبل از خرید، قیمت روز محصول مورد نظر را از فروشندگان معتبری مثل آهن پخش استعلام کنید.

محصول

قیمت حدودی (تومان در هر کیلوگرم)

تیرآهن IPE دست دوم

۱۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰

تیرآهن IPB دست دوم

۱۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰

تیرآهن INP دست دوم

۱۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰

تیرآهن I شکل دست دوم

۱۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰

میلگرد ساده دست دوم

۸۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰

میلگرد آجدار دست دوم

۸۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰

نبشی بال مساوی دست دوم

۱۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰

نبشی بال نامساوی دست دوم

۱۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰

ورق سیاه دست دوم

۷۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰

ورق روغنی دست دوم

۸۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰

قیمت آهن دست دوم ۱۴۰۲

همان طور که دیدید تعیین قیمت دقیق هر کیلو آهن  و میلگرد دست دوم به سادگی اعلام یک عدد نیست. عوامل زیادی در این موضوع نقش دارند و همین سبب می شود تا برای اطلاع از قیمت آنلاین آهن دست دوم، نیاز به استعلام روزانه آن داشته باشید. متخصصان فروشگاه اینترنتی آهن آلات آهن پخش به شما کمک می کنند تا از قیمت دقیق آهن در هر روز مطلع شوید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.