چین و عربستان سعودی رزمایش عملیات ویژه دریایی مشترک خود با نام شمشیر آبی - ۲۰۲۳ را با تمرکز بر عملیات ضد تروریسم برون‌مرزی در جنوب چین آغاز کردند.

آغاز رزمایش مشترک دریایی چین و عربستان سعودی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، نیروی دریایی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: رزمایش شمشیر آبی - ۲۰۲۳ با برگزاری مراسم افتتاحیه در اردوگاهی در ژان جیانگ استان گوانگ‌دونگ در جنوب چین آغاز شد.

هدف از این رزمایش تقویت اعتماد متقابل و روابط دوستانه بین نیروی دریایی چین و عربستان سعودی، ارتقای توانمندی‌های شرکت‌کنندگان در نبرد دریایی و ارتقای همه جانبه قابلیت‌های عملیاتی مشترک واحدهای امداد و نجات مسلح خارج از کشور است.

این رزمایش که با تمرکز بر عملیات ضد تروریسم برون‌مرزی و بر اساس سناریوی ربوده شدن یک کشتی تجاری تنظیم شده است، یک واحد عملیات ویژه دریایی مشترک چین و عربستان سعودی را موظف می‌کند تا عملیات حمله دریایی به ربایندگان و نجات این کشتی را انجام دهد.

این تمرین مشترک سه هفته‌ای به یک مرحله آموزش پایه، یک مرحله آموزش حرفه‌ای و یک مرحله تمرین جامع تقسیم می‌شود که شامل بیش از ۲۰ موضوع آموزشی است.

این دومین دوره از رزمایش مشترک سری شمشیر آبی و اولین دوره این رزمایش است که در چین برگزار می‌شود. اولین دوره، شمشیر آبی - ۲۰۱۹، در سال ۲۰۱۹ در عربستان سعودی برگزار شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.