وزیر امور خارجه کشورمان گفت: انتظار داریم سازمان ملل برای ارسال آب و غذا و اقلام انسانی به غزه اقدامات فوری را بدون وقفه انجام دهد.

سازمان ملل برای ارسال آب و غذا به غزه اقدامات فوری انجام دهد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان شامگاه سه‌شنبه در ادامه تماس‌ها و رایزنی‌های تلفنی با همتایان خود و برخی مقامات سازمان‌های بین المللی، با آقای آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد تحولات فلسطین گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: آنچه در اراضی اشغالی اتفاق افتاد، یک ابتکار کاملاً فلسطینی و واکنشی به جنایات جنگی و تندروی‌های ماه‌های اخیر نتانیاهو و رژیم صهیونیستی بود.

امیرعبداللهیان گفت: هم اکنون غزه در محاصره کامل انسانی قرار دارد و آب و برق، و ارسال دارو و غذا به روی کودکان و زنان و آحاد مردم قطع شده است و حملات و جنایات جنگی از سوی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه ادامه دارد.

وب تأکید کرد: به دلیل گسترش کشته‌های زنان و کودکان در غزه، مسئولیت بازخوردهای بعدی آن و پیچیده‌تر شدن اوضاع بر عهده رژیم صهیونیستی است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان ضمن اعلام آمادگی ایران برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه به غزه اظهار داشت: انتظار داریم سازمان ملل برای ارسال آب و غذا و اقلام انسانی به غزه اقدامات فوری را بدون وقفه انجام دهد.

آنتونیو گوترش در این گفتگوی تلفنی گفت شاید هیچ کسی بیشتر از ما از قضایای پیش آمده در غزه ناراحت نمی‌باشد زیرا صدها تن از کارمندان سازمان ملل در این شهر در شرایط بسیار نامناسبی می‌باشند و تاکنون تعدادی از آنها هم کشته شده‌اند و در این شرایط به حفاظت از اهالی غزه می‌پردازند.

گوترش افزود: عده کثیری از اهالی غزه در مدارس متعلق به سازمان ملل متحد در این شهر پناه داده شده‌اند. از وخامت اوضاع در غزه آگاهی داریم و در حال تلاش هستیم که از طریق رایزنی با کشورهای دیگر از شدت یافتن بمباران‌ها و درگیری‌ها جلوگیری کنیم زیرا هر لحظه بیم آن می‌رود که تشدید این وضعیت موجب بروز فاجعه‌ای در غزه شود.

دبیرکل سازمان ملل گفت: ما همواره با مواضع افراطی مقامات اسرائیلی مخالفت نموده‌ایم و معتقدیم از طریق به رسمیت شناختن حق تعیین سرنوشت و تشکیل دولت مستقل فلسطینی، امیدواریم بتوانیم به این مشکلات خاتمه دهیم.

گوترش گفت: بطور گسترده در حال رایزنی هستیم تا از سرایت آتش جنگ به دیگر مناطق جلوگیری نمائیم.

وی ضمن قدردانی از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارسال آب، غذا و دارو - با هماهنگی صلیب سرخ جهانی و سازمان ملل - به غزه اظهار نگرانی نمود که باتوجه به پایان یافتن سوخت نیروگاههای برق در غزه خطر وقوع فاجعه‌ای در غزه بیش از بیش محتمل می‌باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.