وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت شیوه درستی است‌، گفت: باید از قانون تبعیت کرد اما نظر شخصی‌ام آن است که باید به سمتی حرکت کنیم قیمت خودرو در بازار رقابتی تعیین شود.

وزیر صمت: قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت شیوه درستی است‌

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس عباس علی‌آبادی بعدازظهر امروز در برنامه رادیو تهران در پاسخ به این سوال که آیا شما معتقد هستید که قیمت‌گذاری خودرو باید به وزارت صمت واگذار شود؟ اظهار داشت: خیر، این خبر از جمله خبرهای جعلی است زیرا من معتقد هستم که قیمت‌گذاری باید توسط بازار انجام شود و اصلا معتقد به قیمت‌گذاری دستوری نیستم. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این گفته که بنابراین شما در رابطه با قیمت خودرو نه به قیمت‌گذاری دستوری و نه به قیمت گذاری توسط شورای رقابت معتقد نیستید، گفت: در این باره باید از قانون تبعیت کنیم، اما نظر شخصی من این است که باید به سمت بازار آزاد حرکت کنیم و باید انحصارها را از بین ببریم به نحوی که قیمت در رقابت بازار تعیین شود. 

وی اظهار داشت: گاهی ما در اقتصاد مجبور می شویم که قیمت گذاری کنیم در واقع زمانی که انحصار وجود دارد یا ناترازی شدید که قابل جبران نیست در آن صورت بورس کالا و یا مکانیزم های دیگر می‌توانند به ایجاد شرایط عادلانه در بازار کمک کنند ولی من معتقدم که رویکردها باید به سمتی باشد که این شرایط را عادی کنیم یعنی اقتصاد را به سمت اقتصادی عادی حرکت دهیم و انحصار را از بین ببریم در این صورت می‌توانیم قیمت‌گذاری نداشته باشیم ما در وزات صمت تلاش می‌کنیم به این سمت حرکت کنیم. 

وی افزود: اتفاقا شورای رقابت مکانیزم درستی است ولی باید به سمتی حرکت کنیم که نیاز به قیمت گذاری دستوری نداشته باشیم. 

پایان پیام/ 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.