در ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نتانیاهو در حالی خبر اعلام «وضعیت جنگی» از امروز در اسرائیل را مطرح کرد که وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه آمار شهدا را بالای ۱۴۰۰ نفر اعلام کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی: ۴ هزار تن بمب بر سر غزه ریختیم/ جنایت در غزه؛ ۴۴ نفر از اعضای یک خانواده در بمباران به شهادت رسیدند

به گزارش خبرگزاری های رسمی،  وزارت بهداشت فلسطین در غزه از افزایش شهدای حملات رژیم صهیونیستی به ۱۳۴۵ نفر و بیش از ۶ هزار مجروح خبر داد.

کاخ سفید: برنامه‌ای برای اعزام نیروی نظامی به اسرائیل نداریم

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی گفت آمریکا برنامه‌ای برای اعزام نیروی زمینی به اسرائیل (فلسطین اشغالی) ندارد.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی گفت آمریکا برنامه‌ای برای اعزام نیروی زمینی به اسرائیل (فلسطین اشغالی) ندارد. 

او گفت:  «هیچ قصد یا برنامه‌ای برای اعزام نیروهای آمریکا در اسرائیل (فلسطین اشغالی) وجود ندارد.» کربی همچنین اضافه کرد: «هیچ تمایلی از جانب اسرائیلی‌ها نیز برای چنین اقدامی وجود ندارد.»

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه هفته جاری عملیات بزرگی تحت عنوان طوفان الاقصی را آغاز کردند که تا کنون به هلاکت بیش از ۱۰۰۰ اسرائیلی و زخمی شدن بیش از دو هزار نفر دیگر منجر شده است.

جنایت در غزه؛ ۴۴ نفر از اعضای یک خانواده در بمباران به شهادت رسیدند

فارس گزارش داد: ۴۴ نفر از اعضای یک خانواده در بمباران منطقه‌ای در شمال غزه، به شهادت رسیدند و شش نفر دیگر نیز زخمی شدند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بعدازظهر امروز تعدادی از منازل مسکونی در شمال منطقه غزه را آماج بمباران قرار دادند که در این میان ۴۴ نفر از اعضای خانواده «شهاب» به شهادت رسیده و شش نفر دیگر زخمی شدند.

به نوشته وبگاه فلسطین الیوم، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که هیچ هشداری به خانواده‌ها پیش از بمباران داده نشده بود. ۲۳ نفر از شهدا زیر ۱۸ سال سن و ۱۰ نفر از آن‌ها نیز زیر هفت سال سن دارند. یک خردسال دو ساله نیز در بین زخمی‌ها است.

هلاکت دو عنصر شاباک در اطراف نوار غزه

فارس نوشت: سازمان صهیونیستی شاباک خبر داد که در جریان درگیری نیروهای این سازمان با نیروهای مقاومت فلسطین در شهرکهای اسرائیلی اطراف نوار غزه، دو عنصر دیگر به هلاکت رسیده‌اند.

سازمان اطلاعات و امنیت رژیم صهیونیستی (شاباک) شامگاه امروز پنجشنبه از افزایش تلفات نیروهای خود در جریان عملیات نیروهای مقاومت فلسطین خبر داد.

خبرگزاری سما گزارش داد، سازمان شاباک اعلام کرده است که در جریان درگیری نیروهای این سازمان با نیروهای مقاومت فلسطین در شهرکهای اسرائیلی اطراف نوار غزه، دو عنصر دیگر به هلاکت رسیده‌اند.

شاباک پیش از این نیز خبر داده بود که طی حمله نیروهای حماس به شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه، پنج افسر اطلاعاتی این سازمان به هلاکت رسیده‌اند.

عملیات استشهادی در قدس اشغالی؛ دو مأمور صهیونیست زخمی شدند

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس، یک جوان فلسطینی امشب (۲۰ مهر) با حمله به اداره پلیس رژیم صهیونیستی در منطقه «باب الساهره» در قدس اشغالی دو مأمور پلیس را زخمی کرد که حال یکی از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

به نوشته الجزیره، در این عملیات که در خیابان صلاح‌الدین در قدس شرقی رخ داد،، عامل حمله نیز به شهادت رسید.

از سوی دیگر یک جوان فلسطینی دیگر به نام «رنده عبدالله عجاج» ۲۷ ساله در نزدیکی روستای «سلواد» در نزدیکی قدس اشغالی، به شلیک نظامیان اشغالگران به شهادت رسید.

افزایش تلفات ارتش صهیونیستی به ۲۴۷ نفر

 فارس نوشت: در ششمین روز عملیات نیروهای مقاومت موسوم به «طوفان الاقصی»، ارتش رژیم صهیونیستی از افزایش تلفات در میان نیروهای خود خبر داد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، ارتش صهیونیستی خبر داد که شمار کشته‌های نظامیان خود به ۲۴۷ نفر رسیده است. آخرین آمار تلفات صهیونیستها، ۲۲۰ نفر بوده است.

مقام صهیونیست خواستار گفت‌وگوی چین با ایران برای مهار حماس شد

به گزارش فارس، سفیر رژیم صهیونیستی در چین از پکن خواست با تکیه بر روابط نزدیکش با ایران در مهار حماس نقش‌آفرینی کند. 

«ایریت بن-آبا» در مصاحبه‌ای با تلویزیون بلومبرگ گفت: «ما واقعا امیدواریم چین بتواند نقش بیشتری در گفت‌وگو با شرکای نزدیکش در خاورمیانه و به خصوص ایران ایفا کند.»

 این اظهارات در حالی مطرح شده که آمریکایی‌ها نیز به دنبال اعمال فشار بر چین برای محکوم کردن عملیات حماس هستند. پکن در برابر این فشارها تسلیم نشده است. 

 چاک شومر، رهبر دموکرات‌ها در مجلس سنای آمریکا که اخیراً در رأس هیئتی از قانونگذاران آمریکایی به پکن سفر کرده بود از موضع چین در قبال رژیم صهیونیستی ابراز ناامیدی کرد. 

شومر در دیداری با وزیر خارجه چین خطاب به او گفت: «حوادث جاری در اسرائیل طی روزهای گذشته وحشتناک هستند. من از شما و مردم چین می‌خواهم در کنار مردم اسرائیل ایستاده و این حملات بزدلانه و شنیع را محکوم کنید.»

وی در ادامه گفت: «اگر بخواهم صادقانه بگویم از بیانیه وزارت خارجه چین که در آن هیچ همدردی و حمایتی از اسرائیل در این برهه نگران‌کننده ابراز نشده بود ناامید شدم.»

واکنش کاخ سفید به تمجید ترامپ از حزب‌الله

به گزارش فارس، معاون سخنگوی دفتر مطبوعاتی کاخ سفید به اظهارات روز گذشته دونالد ترامپ که گفته بود «حزب‌الله بسیار باهوش» است واکنش نشان داد. 

اندرو بیتز اظهارات ترامپ را «جنون‌آمیز و خطرناک» توصیف کرد و گفت ایالات متحده هرگز نباید از یک سازمان تحت حمایت ایران حمایت کند. 

او در بیانیه‌ای درباره اظهارات ترامپ که در یک تجمع انتخاباتی بیان شد تصریح کرد: «ما درباره [انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال] ۲۰۲۴ اظهارنظر نمی‌کنیم. چنین اظهاراتی جنون‌آمیز و خطرناک هستند.»

وی اضافه کرد: «کاملاً برای ما مبهم است چرا یک رئیس‌جمهور آمریکایی باید زمانی یک سازمان تروریستی تحت حمایت ایران را با باهوش خواندن آن تمجید کند.»

سخنگوی کاخ سفید اضافه کرده است: «همچنین مشخص نیست چرا او بایستی به ابراز مخالفت با هشدارهای ایالات متحده برای عدم حمله به اسرائیل بپردازد، آن هم در زمانی که اسرائیل در حال مبارزه علیه یکی از بدترین کشتارهای جمعی در تاریخ این کشور است.»

دونالد ترامپ در یک سخنرانی شب گذشته حزب‌الله را «بسیار باهوش» توصیف کرده و اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را «احمقانه» توصیف کرده بود. 

او در آن سخنرانی گفت: «می‌دانید حزب‌الله بسیار باهوش است. آنها همه بسیار باهوش هستند.» ترامپ همچنین از رسانه‌ها بابت اینکه احتمالاً به این اظهارات او خرده خواهند گرفت انتقاد کرد. 

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: «اسرائیل یک وزیر دفاع ملی یا فردی دارد که می‌گوید "امیدوارم حزب‌الله به ما از شمال حمله نکند. بعدش آنها صبح روز بعد حمله می‌کنند.»

وی اضافه کرد: «اگر شما به حرف‌های این آدم احمق گوش بدهید به خاطر حرف‌های او از شمال حمله می‌کنید. وقتی آدم‌هایی باشند که حرف‌های اشتباهی بزنند هر چیزی که آنها می‌گویند توسط آن آدم‌ها هضم می‌شود چون آنها شرور و بسیار باهوش هستند.»

سخنگوی القسام: بیش از ۳ هزار راکت و خمپاره به اسرائیل شلیک کرده‌ایم

به نوشته فارس؛ سخنگوی نظامی گردانهای القسام با اشاره به اینکه عملیات طوفان الاقصی به خاطر اسرا آغاز شد، گفت که دستاوردهای نیروهای مقاومت در این عملیات، بیش از حد انتظار بوده است.

شبکه خبری الجزیره به نقل از ابوعبیده گزارش داد، عملیات طوفان الاقصی به خاطر اسرا آغاز شد و «ما در این جنگ به فضل خدا، بیشتر از چیزی به دست آوردیم که گمان می‌کردیم و برنامه‌ریزی کرده بودیم».

وی با اشاره به اینکه روند هماهنگی با محور مقاومت، در خصوص آینده درگیری با دشمن صهیونیستی رو به افزایش است، تصریح کرد: عملیات طوفان الاقصی شامل شلیک سه هزار و ۵۰۰ راکت و خمپاره بوده است.

این مقام حماس ادامه داد: سکوت القسام در قبال برخی از تجاوزات دشمن برای این بود که برای طوفان الاقصی آماده شویم. عملیات فریب، برنامه‌ریزی نظامی و اجرای شگفت‌انگیز آن، دشمن را مات و مبهوت گذاشته است.

ابوعبیده با بیان اینکه سه هزار نیرو برای جنگ و هزار و ۵۰۰ نیرو هم برای پشتیبانی فراخوانده شدند،در پایان  گفت: ساختار جنگی و تسلیحاتی، امکان دفاع فعال را برای ما فراهم کرده است. به اسرا می‌گوییم کارتهایی در اختیار داریم که هزینه آزادی شما خواهد شد.

ارتش رژیم صهیونیستی: ۴ هزار تن بمب بر سر غزه ریختیم

فارس نوشت: سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت که از ابتدای جنگ در شش روز گذشته بالغ بر چهار هزار تن بمب بر سر غزه ریخته شده است.

به نوشته الجزیره، او گفت که در این مدت بیش از ۳۶۰۰ نقطه از جمله مراکز فرماندهی، مدیریت و زیرساخت‌های حماس هدف حملات قرار گرفته‌اند؛ او البته اشاره به بمباران بی هدف صدها خانه مسکونی و کشتار زنان و کودکان نکرد که به هیچ هدف نظامی تلقی نمی‌شود.

افزایش شهدای غزه به ۱۴۱۷ نفر؛ نیمی از شهدا از کودکان و زنان

فارس نوشت: وزارت بهداشت فلسطین در غزه از افزایش آمار شهدا به ۱۴۱۷ نفر خبر داد و اعلام کرد که نیمی از شهدا از میان زنان و کودکان هستند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه عصر امروز (۲۰ مهر) خبر داد که آمار شهدای حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه به ۱۴۱۷ نفر افزایش یافته است.

به نوشته الجزیره، طبق این گزارش ۶۲۶۸ نفر نیز مجروح شده‌اند و همچنین نیمی از آمار شهدا از میان زنان و کودکان هستند؛ به طوریکه۴۴۷ کودک و ۲۴۸ زن تاکنون به شهادت رسیده‌اند.

به گفته این وزارتخانه تاکنون ۱۰ نفر از پرسنل شاغل در بخش‌های بیمارستانی و درمانی نیز در پی این حملات شهید شده‌اند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که از ابتدای تجاوز به غزه جنگنده‌های این رژیم شش هزار بمب بر سر اهالی غزه پرتاب کرده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین صبح امروز اعلام کرد: «کادر درمان و موسسات بهداشتی ما خسته شده‌اند و در آستانه فروپاشی کامل هستند. به گفته رسانه‌های فلسطینی اجساد در بیمارستان شفاء غزه به دلیل نبود سردخانه بر روی زمین جمع شده است».

طبق آمار سازمان ملل نیز بیش از ۲۵۴۰ واحد مسکونی به طور کامل منهدم شده‌اند و حدود ۳۳۸ هزار نفر نیز مجبور شده‌اند خانه‌هایشان را ترک کنند.

جنگنده‌های رژیم اشغالگر، صبح امروز بار دیگر بندر غزه را بمباران کرد. ارتش رژیم صهیونیستی، امروز اعلام کرد: «صبح پنجشنبه یک "حمله گسترده" دیگر را انجام دادیم و عمدتا تاسیسات حماس در منطقه ساحلی نوار غزه را هدف قرار دادیم».

پنتاگون: نشانه‌ای از تجمع نیروهای حزب‌الله در مرز اسرائیل وجود ندارد

فارس نوشت: وزیر دفاع آمریکا امروز پنجشنبه تصریح کرد ارتش آمریکا نشانه‌ای از تجمع نیروهای حزب‌الله در مرز فلسطین اشغالی مشاهده نکرده است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش بر حمایت آمریکا از جنایت‌های رژیم صهیونیستی تأکید کرد و گفت که ارتش آمریکا هیچ شرطی برای کمک‌های امنیتی خود به اسرائیل قرار نداده است. 

سازمان ملل: وضعیت انسانی در غزه وخیم است

به گزارش فارس، «برایان لندر» معاون امور اضطراری برنامه جهانی غذای سازمان ملل امروز پنجشنبه (۱۲ اکتبر، ۲۰ مهر) گفت وضعیت انسانی در غزه به دلیل محدودیت مواد غذایی و آب که به سرعت رو به اتمام است، وخیم است.

این مقام سازمان ملل هشدار داد این نهاد در محل و در حال پاسخگویی است و افزود: به هزاران نفری که در مدارس و جاهای دیگر در سراسر این منطقه پناه گرفته‌اند، غذا می‌دهیم اما خیلی زود (مواد غذایی) تمام می‌شود. 

پیش‌تر،  «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد باید اجازه داده شود تا تجهیزات حیاتی نجات‌بخش که شامل آب‌، غذا و سوخت می‌شود، وارد نوار غزه شود.

بعد از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت حماس علیه رژیم صهیونیستی در روز شنبه، کابینه رژیم اشغالگر قدس دستور آغاز حملات گسترده به نوار غزه را صادر کرد. «یوآو گالانت» وزیر جنگ تل‌آویو با دستور اعمال محاصره همه‌جانبه علیه نوار غزه، ورود هرگونه غذا، دارو، سوخت، برق و حتی آب به این منطقه را ممنوع کرده است.

لندر گفت: ما به نوار غزه که مسدود شده، دسترسی نداریم. به دنبال اطمینان از این هستیم که بتوانیم راهی برای تحویل (ضروریات حیاتی) به این افراد با پیشرفت بحران داشته باشم. 

وی افزود برنامه جهانی غذای سازمان ملل بسیار نگران چگونگی تحول این وضعیت است، به ویژه اگر به وضعیت انسانی رسیدگی نشود. به گزارش سی‌ان‌ان، لندر در ادامه گفت برنامه جهانی غذا از طرف‌های درگیر می‌خواهد به قوانین بشردوستانه بین‌المللی پایبند باشند تا این تدارکات به دست جوامع نیازمند برسد. 

افزایش شهدای غزه به ۱۳۴۵ نفر و بیش از ۶ هزار مجروح

فارس نوشت: وزارت بهداشت فلسطین در غزه از افزایش شهدای حملات رژیم صهیونیستی به ۱۳۴۵ نفر و بیش از ۶ هزار مجروح خبر داد.

همچنین، منابع سوری از حمله رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق و حلب و تقابل پدافند هوایی سوریه با این حمله خبر دادند.

وزارت دفاع سوریه نیز در بیانیه‌ای گفت: حدود ساعت ۱۳:۵۰ بعدازظهر امروز، دشمن اسرائیلی همزمان با شلیک موشک، فرودگاه‌های بین‌المللی حلب و دمشق را هدف حمله هوایی قرار داد که منجر به آسیب رساندن به باند فرود فرودگاه ها و خارج شدن آنها از سرویس شد».

در ادامه این بیانیه آمده است: «این تجاوز تلاش مذبوحانه دشمن جنایتکار اسرائیل برای انحراف توجه از جنایاتی که در غزه مرتکب می‌شود و خسارات بزرگی که از مقاومت فلسطین متحمل می‌شود است و بخشی از رویکرد مستمر برای حمایت از تروریست‌های افراطی به شمار می‌رود؛ گروه‌هایی که ارتش سوریه در شمال این کشور با آنها می‌جنگد و بازوی مسلح اسرائیل را تشکیل می‌دهند».

برادر معاون اسماعیل هنیه در غزه به شهادت رسید

فارس نوشت: منابع خبری از شهادت «یوسف ابومرزوق» برادر «موسی ابومرزوق» در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در غزه خبر می‌دهند.

باشگاه اسیر فلسطینی تصریح کرد مقامات اشغالگر صهیونیستی از زمان آغاز نبرد «طوفان الاقصی» همسو با اقدامات خودسرانه و تنبیهی علیه اسرای فلسطینی، به دستور ارتش، آب و برق بیش از پنج هزار اسیر فلسطینی را قطع کرده‌اند. 

روزنامه یدیعوت آحارانوت نیز با انتشار گزارشی در این خصوص تایید کرد که به دستور «کاتی بری» از افسران عالی‌رتبه شاباک و کمیسر امور زندان‌های اسرائیلی، برق کلیه اسرای فلسطینی قطع شده است و هدف از آن، جلوگیری از برقراری تماس زندانیان امنیتی با دنیای بیرون از طریق تلفن‌های همراه قاچاقی و مخفی در بندهای مختلف است. زیرا با قطع شدن برق، آن‌ها قادر به شارژ مجدد تلفن‌های همراه نخواهند بود. 

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق

تسنیم نوشت: رسانه‌های سوریه امروز پنجشنبه گزارش دادند که رژیم صهیونیستی فرودگاه دمشق را هدف حملات هوایی خود قرار داد و در طی این حمله فرودگاه‌های دمشق و حلب از خدمت خارج شدند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، پدافند هوایی سوریه موفق شده است این حملات را دفع کند.

تا این لحظه از تلفات و خسارت‌های احتمالی گزارشی نشده است.

حملات مجدد راکتی مقاومت به شهرک‌های رژیم صهیونیستی

تسنیم نوشت: مقاومت فلسطین امروز پنجشنبه اعلام کرد که شهرک سدیروت را با ۵۰ موشک هدف قرار داده است.

گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) نیز اعلام کرد که «بیت شیمش» را در غرب قدس اشغالی مورد حملات شدید راکتی قرار داده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز از به صدار در آمدن آژیر خطر در بیت شیمش خبر دادند.

شلیک راکت به سمت عسقلان جنوبی و قدس اشغالی

تسنیم نوشت: حماس اعلام کرد شلیک راکت به سمت «بیت شمش» در قدس اشغالی را آغاز کرده است.

همچنین منابع خبری از شلیک راکت به عسقلان جنوبی خبر داده‌اند.

واکنش حماس به افشای دروغ‌پردازی صهیونیست‌ها علیه مقاومت

تسنیم نوشت: حماس با اشاره به اینکه عقب‌نشینی رسانه‌های جهان از ادعای واهی خود علیه مقاومت فلسطین تاکید بر دروغ بودن روایت صهیونیست‌ها از رفتار مقاومت با غیرنظامیان است، از این رسانه‌ها خواست قبل از انتشار اخبار و اطلاعات جعلی رژیم اشغالگر تحقیق کنند.

وضعیت وخیم بیمارستان‌های نوار غزه

فارس نوشت: وزارت بهداشت نوار غزه با اشاره به تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان‌های این منطقه، گفت که داروها، تجهیزات پزشکی و سوخت رو به اتمام است.

 وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه بامداد پنجشنبه اعلام کرد: «بیمارستان‌ها به ظرفیت کامل رسیده‌اند و مجروحان و بیماران روی زمین می‌خوابند».

این وزارتخانه در بیانیه‌ای توضیح داد: «خدمات بهداشتی و درمانی وارد مرحله حساسی شده است و داروها، تجهیزات پزشکی و سوخت رو به اتمام است».

به نوشته خبرگزاری «شهاب»، در این بیانیه آمده است: «وضعیت بهداشتی تحمل سکوت را ندارد و باید برای عبور امن وسایل پزشکی و انتقال مجروحان اقدام فوری صورت گیرد».

وزارت بهداشت غزه با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها برق این منطقه را قطع کرده و از ورود سوخت جلوگیری می‌کنند، تصریح کرد: «به همین دلیل بخش بهداشت در خطر جدی است. اشغالگران، بیمارستان‌های غزه از جمله بیمارستان اروپایی را از آب محروم کرده‌اند».

پوتین: نمی‌توان مصیبت مردم فلسطین را نادیده گرفت

 فارس نوشت: «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در مجمع هفته انرژی روسیه یک روز بعد از گفت‌وگو با نخست‌وزیر عراق گفت نمی‌توان مصیبت مردم فلسطین را نادیده گرفت.

وی افزود مسلمانان در غرب آسیا و جاهای دیگر آنچه فلسطینیان سال‌ها متحمل شده‌اند را بی‌عدالتی فاحش می‌دانند که فراتر از تصور تشدید شده است. 

به گزارش «راشا تودی»، وی اظهار داشت «کشور فلسطین باید در سال ۱۹۴۸ مانند اسرائیل ایجاد می‌شد اما هرگز این اتفاق نیفتاد». وی افزود: مسئله فلسطین در قبل هر کسی در [خاورمیانه] و هر مسلمان است. 

پوتین در ادامه سخنانش مقصر تشدید تنش‌ها بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها را «سیاست شهرک‌سازی» اسرائیل دانست که به گفته او، باعث شد زمین‌ها در کرانه باختری از فلسطینیان غصب شود و به شهرک‌نشینان داده شود.

پوتین همچنین گفت واشنگتن در این تحولات نقش داشته زیرا از به کارگیری هرگونه سازوکار واقعی برای حل مناقشه اسرائیلی-فلسطینی غفلت کرد و در عوض ترجیح داد تنها به نیازهای مادی فلسطینیان با برخی کمک‌های مالی و بشردوستانه رسیدگی کند. 

وی تاکید کرد: «همیشه گفته‌ایم تا زمانی که برخی مسائل اساسی حل نشود، چیزی تغییر نخواهد کرد». رئیس‌جمهور روسیه در ادامه سخنانش خواستار در آرامش ماندن زنان و کودکان شد و خواستار آن شد که از هدف قرار دادن غیرنظامیان در حملات اجتناب شود. 

روایت نیویورک‌تایمز از رکب اطلاعاتی مقاومت فلسطین به صهیونیست‌ها

ایسنا نوشت: روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت، پهپادهای ارزان قیمتی که نیروهای حماس از آن‌ها برای حمله به صهیونیست‌ها استفاده می‌کنند تاکتیک بسیار موثری واقع شد که حماس را قادر به اعمال بدترین رخنه امنیتی به این رژیم در عمر پنج دهه‌ای آن کرد.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز این ارزیابی را بعد از گفت‌وگو با چند مقام امنیتی ارشد رژیم صهیونیستی درباره نتایج مقدماتی بررسی سازمان‌های آن‌ها درباره نفوذ روز شنبه گذشته نیروهای جنبش حماس به جنوب اراضی اشغالی مطرح کرد.

نیروهای مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی در روز شنبه گذشته به بیش از ۲۰ شهر و پایگاه نظامی صهیونیست‌ها حمله کردند و صدها صهیونیست را کشته و ده‌ها نفر از آن‌ها را به گروگان گرفتند.

رژیم صهیونیستی پیش از عملیات اخیر طوفان الاقصی تصور می‌کرد که از زمان نبردهای ماه می ۲۰۲۱، بازدارندگی موفقی را علیه حماس به اجرا گذاشته است. منابع خبری به نیویورک تایمز گفتند، ردیابی تماس‌های تلفنی حماس علی الظاهر این ارزیابی صهیونیست‌ها که این سازمان تهدیدی را ایجاد نمی‌کند تایید می‌کرد و یک فرآیند تحلیل در مورد اینکه آیا گفت‌وگوهای آن‌ها ساختگی بوده در دست اجراست.

از سوی دیگر رژیم صهیونیستی اطمینان زیادی به یک دیوار پیچیده که قبلا در مرز با نوار غزه احداث کرده بود داشت؛ دیواری که مجهز به انواع مختلف سنسورها و مسلسل‌های کنترل شده از راه دور بود. طبق گزارش این نشریه آمریکایی، مقام‌های صهیونیستی بر این باور بودند که این دیوار عملا غیرقابل نفوذ بوده و یک نیروی نظامی نسبتا کوچک را نیز در نزدیکی آن مستقر ساخته و به استقرار نیرو در مناطق دیگر اولویت دادند.

حمایت بازیکن رئال بتیس از مردم فلسطین در مقابل آپارتاید رژیم صهیونیستی

تسنیم نوشت: بازیکن رئال بتیس، «نبیل فکیر» با انتشار پستی به زبان فرانسوی در اینستاگرام حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کرد.

وی در این پست با انتشار عکسی از مسجد الاقصی نوشت: «برای حمایت از مردم فلسطین و برادران و خواهرانی که مدت‌های مدیدی است از آپارتاید رنج برده‌اند.»

این پست با حمایت کاربران زیادی مواجه شده که از آرمان آزادی فلسطین حمایت کرده‌اند.

همچنین، سخنگوی شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد نبرد طوفان الاقصی دیگر محدود به نوار غزه نبوده و به زودی همه عرصه‌های فلسطین از جمله اراضی اشغالی ۱۹۴۸ نیز به آن می‌پیوندند.

آژیر خطر در شهرک‌های اطراف غزه

تسنیم نوشت: منابع خبری از شنیده شدن آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف نوار غزه خبر می‌دهند.

آژیر خطر در نتانیا در جنوب حیفا به صدا درآمده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داد شمار تلفات صهیونیست‌ها در نتیجه عملیات جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس به ۱۳۰۰ نفر رسید.

پایگاه اکسیوس گزارش داد مصر و رژیم صهیونیستی به توافقی اولیه برای ایجاد یک گذرگاه امن جهت خروج شهروندان آمریکایی و اتباع خارجی از غزه به سمت مصر دست یافته‌اند.

محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین پس از دیدار روز گذشته خود با ملک عبدالله پادشاه اردن امروز در امان با آنتونی بلینکن وزیرخارجه امریکا دیدار خواهد کرد.

گردان جنین وابسته به سرایاالقدس در بیانیه ای  اعلام کرد که رزمندگانش، نظامیان صهیونیست و خودروهای آنها را در محور البساتین به رگبار بستند.

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز پنجشنبه، محله های مسکونی رفح، خان یونس و غزه را هدف حملات سنگین خود قرار دادند.

نظامیان رژیم اشغالگر در جریان یورش به اردوگاه الجلزون در شمال رام الله به طور ناگهانی به منازل مردم یورش برده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل : آمار آوارگان در نوار غزه به بیش از ۳۳۸ هزار نفر رسیده است.

مجوز آلمان به رژیم صهیونیستی برای استفاده از پهپادهای «هرون» علیه مقاومت فلسطین

ایرنا نوشت: آلمان به رژیم صهیونیستی اجازه داد تا از ۲ پهپاد رزمی «هرون تی.پی» علیه مقاومت فلسطین استفاده کند.

در ادامه رویترز گزارش داد: یک منبع آگاه نظامی در آلمان که نامش فاش نشده است، چهارشنبه شب با تایید این خبر گفت که رژیم صهیونیستی خواستار دریافت تجهیزات پزشکی از برلین و مداوای زخمی‌ها در بیمارستان‌های آلمان شده است.

آلمان پنج پهپاد هرون تی.پی را از شرکت صهیونیستی «آی.ای.آی» خریداری کرده است که هنوز ۲ فروند آن در اسرائیل است تا خلبان‌های آلمانی بتوانند بصورت آموزشی روی آنها کار کنند.

نشریه آلمانی اشپیگل پیشتر گزارش داده بود که اسرائیل از برلین درخواست کرده است تا بتواند از این پهپادها استفاده کند.

بر اساس این گزارش، بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان با این درخواست رژیم صهیونیستی موافقت کرد. همچنین ۱۶ خلبان آلمانی که در ماموریتی آموزشی در سرزمین‌های اشغالی بودند به کشورشان بازگشته‌اند.

هدیه پهپادی خطرناک آلمان به تل آویو برای بمباران نوار غزه

مهر نوشت: یک منبع آگاه نظامی در وزارت دفاع آلمان روز چهارشنبه با تأیید گزارش مجله اشپیگل به رویترز گفت که آلمان به «اسرائیل» اجازه استفاده از دو پهپاد رزمی خود موسوم به «Heron TP» را برای حملات ضد نیروهای مقاومت در غزه را صادر کرده است.

بر پایه این گزارش، یک مقام نظامی آلمانی که از ذکر نامش خودداری کرد، چهارشنبه شب با تأیید این خبر گفت که رژیم صهیونیستی خواستار دریافت تجهیزات پزشکی از برلین و مداوای زخمی‌ها در بیمارستان‌های آلمان شده است.

این منبع گفت که آلمان پنج فروند از این پهپادها را از سازنده تسلیحات اسرائیل IAI (ISRAI.UL) خریداری کرده است که دو فروند از آنها هنوز برای آموزش خلبانان هواپیماهای بدون سرنشین آلمانی در اسرائیل مستقر هستند.

در همین راستا، نشریه آلمانی اشپیگل پیشتر گزارش داده بود که اسرائیل از برلین درخواست کرده است تا بتواند از این پهپادها استفاده کند.

نبرد محدود به غزه نیست؛ به‌زودی سرتاسر اسرائیل آماج حملات خواهدبود

مهر گزارش داد: «ابوحمزه» سخنگوی گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، بامداد پنجشنبه در پیامی صوتی کوتاه با هشدار به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نبرد رزمندگان مقاومت در جغرافیای نوار غزه محدود نخواهد بود و طبق معادلات درگیری، نبرد به زودی به داخل «اسرائیل» کشیده خواهد شد.

سخنگوی سرایا القدس در پیام صوتی خود که شبکه تلویزیونی الجزیره آن را پخش کرد اعلام کرد که دشمن ظالم نمی‌تواند با نخبگان ما و منطقه مقابله کند. آتش در حال گسترش است. آنچه در جنوب لبنان اتفاق افتاد تنها نمونه کوچکی از آنچه در انتظار شماست است.

ابوحمزه افزود: ما در خارج از فلسطین نیز برای شما برنامه‌هایی آماده کرده‌ایم و در عرصه‌های دیگر خواهید دید.

وی بار دیگر با اعلام پایبندی در دفاع از مسجد الاقصی در برابر اقدامات روزانه تحریک آمیز صهیونیست‌ها علیه حرم ابراهیمی گفت: ما امروز از مقدساتمان حمایت می‌کنیم و به دنبال ریشه کن کردن ظلم از اسرای دربندمان در زندان‌های اسرائیل هستیم.

ویرانی بیش از ۱۰۰۰ خانه و آواره شدن دست‌کم ۲۶۳ هزار نفر در غزه

مهر نوشت: «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد به نقل از آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان اعلام کرد که در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به غزه تا این لحظه بیش از ۱۰۰۰ واحد مسکونی تخریب و با خاک یکسان شده و بیش از ۲۶۳ هزار نفر هم آواره و بی‌سرپناه شدند.

وی همچنین اضافه کرد که بمباران‌های جنگنده‌های اسرائیلی به مراکزی که به بیش از یک میلیون نفر خدمات در زمینه آب و آب و فاضلاب ارائه می‌کرد، آسیب وارد کرده است.

گفتنی است؛ حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در حالی ادامه دارد که اشغالگران صهیونیست مانند همیشه دست به ارتکاب جنایت نسل‌کشی زده و با استفاده از بمب‌های حاوی فسفر در میانه سکوت مجامع بین‌المللی به جنایات خود در غزه ادامه می‌دهند. در نتیجه این حملات تاکنون ۱۰۵۵ فلسطینی به شهادت رسیده و ۵۱۸۴ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

این خبر در حال تکمیل است... .

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.