معاون استاندار خراسان رضوی گفت: توافقات خوبی با وزیر تجارت افغانستان مبنی بر ۲۴ ساعته شدن گمرکات دو کشور صورت گرفته است.

انجام توافقات ایران و افغانستان مبنی بر ۲۴ ساعته شدن گمرکات دو کشور

به گزارش قدس خراسان، ابوالفضل چمندی امروز در یکصدوهفتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی با اشاره به سفر هیئت تجاری و اقتصادی استان به افغانستان اظهار کرد: بحث تجارت و ترانزیت موضوعی بود که مورد تاکید ویژه دو طرف قرار گرفت.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: این هیئت همچنین در ملاقات با وزیر معادن افغانستان، پیشنهاد ایجاد کنسرسیوم مشترک اکتشاف و استخراج معادن افغانستان در قالب یک برنامه راهبردی ده ساله را ارائه کرد.

وی با اشاره به جلسه هیئت تجاری و اقتصادی استان با وزیر اقتصاد افغانستان خاطرنشان کرد: ایجاد یک بانک مشترک و تسهیل در مراودات مالی و هوشمندسازی در زمینه نقل‌و انتقالات خصوصا در گمرکات دو کشور از دیگر مواردی بود که در این جلسه بر آن تاکید شد.

چمندی بیان کرد: بهره‌برداری بلند مدت خط ریلی خواف‌هرات که هشتمین قطار نیز در روزهای گذشته از این مسیر عبور کرده است توسط کنسرسیوم ریلی ایران و رئیس اداره ملی راه‌آهن افغانستان به امضا رسید.

معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به ملاقات هیئت تجاری و اقتصادی استان با معاون وزیر صحت عامه افغانستان تصریح کرد: در این ملاقات مباحثی از جمله صادرات دارو، تجهیزات پزشکی، تولیدات مشترک و گردشگری سلامت مطرح شد که  امیدواریم با حمایت بخش خصوصی بتوانیم آن را به سرانجام برسانیم.

فیروز ابراهیمی، رئیس خانه صمت خراسان رضوی در ادامه این نشست در خصوص سفر هیئت تجاری و اقتصادی خراسان رضوی به افغانستان گفت: ثبات اقتصادی، افزایش قدرت پولی ملی افغانستان، تورم در حد صفر و امنیت عالی این کشور، فضا را برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک خصوصا در بخش کشاورزی و معادن مهیا کرده است.

وی افزود: بخشی از هیئت تجاری و اقتصادی خراسان رضوی که در حوزه‌های کشاورزی و معدن فعالیت دارند در افغانستان مانده‌اند تا قراردادهایی منعقد کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.