وزیر خارجه چین با درخواست از همه طرف‌های درگیر در فلسطین اشغالی برای خویشتن‌داری و جلوگیری از درگیری‌های بیشتر، علت تکرار درگیری‌ها را نبود عدالت برای مردم فلسطین توصیف کرد.

پکن: نبود عدالت برای فلسطینی‌ها دلیل تکرار درگیری‌هاست

به گزارش قدس آنلاین، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین امروز (جمعه) از تشدید درگیری‌ها بین رژیم موقت صهیونیستی و گروه‌های مقاومت در نوار غزه عمیقاً ابراز نگرانی کرد.

وانگ در تماس تلفنی با وزیر خارجه برزیل، پیش از برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره غزه، علت تشدید سریع درگیری در فلسطین اشغالی را نبود عدالت برای مردم فلسطین عنوان کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با درخواست از همه طرف‌های درگیر در فلسطین اشغالی برای خویشتن‌داری و جلوگیری از درگیری‌های بیشتر، گفت: «اصل موضوع در این است که عدالت در مورد مردم فلسطین اجرا نشده است».

وزیر خارجه چین ضمن اشاره به آمادگی پکن برای همکاری نزدیک با همه طرف‌های بین‌المللی از جمله برزیل برای کمک به حل بحران فلسطین، افزود: «سازمان ملل مسئولیت و وظیفه ایفای نقش در مسئله فلسطین را بر عهده دارد».

پیش از این نیز «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین طی نشست خبری گفته بود: «درگیری‌ها بین فلسطین و اسرائیل به یک دلیل اساسی تکرار می‌شود؛ روند صلح خاورمیانه از مسیر درست خارج شده، بنیان راهکار دو دولتی به طور مداوم فرسوده شده و قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل [توسط اسرائیل] اجرا نمی‌شود».

بعد از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت حماس علیه رژیم تروریست صهیونیستی در روز شنبه که منجر به هلاکت حداقل ۱۵۰۰ صهیونیست و زخمی شدن ۳۴۰۰ نفر از آنها شد، کابینه رژیم اشغالگر قدس دستور آغاز حملات گسترده به نوار غزه را صادر کرد.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ تل‌آویو با دستور اعمال محاصره همه‌جانبه علیه نوار غزه، ورود هرگونه غذا، دارو، سوخت، برق و حتی آب به این منطقه را ممنوع کرد.

وزارت بهداشت فلسطین امروز اعلام کرد که تعداد قربانیان تجاوزات همه‌جانبه رژیم صهیونیستی به مردم در نوار غزه و کرانه باختری به ۱۵۷۲ شهید و ۷۲۶۲ مجروح رسیده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.