نماینده دائم روسیه در سازمان ملل هشدار داد غرب آسیا در آستانه یک جنگ تمام عیار است که مسؤولیت آن تا حد زیادی برعهده ایالات متحده است.

مسکو: خاورمیانه در آستانه جنگ تمام‌عیار و فاجعه انسانی است

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل پس از نشست پشت درهای بسته شورای امنیت این سازمان درباره درگیری‌ها بین مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، هشدار داد منطقه در آستانه یک جنگ تمام‌عیار و فاجعه انسانی بی‌سابقه است. وی افزود: بگذارید واضح بگویم، مسؤولیت جنگ قریب الوقوع در خاورمیانه تا حد زیادی برعهده ایالات متحده است. 

به گفته این دیپلمات روس، «این واشنگتن است که بی پروا و خودخواهانه کار میانجیگران بین‌المللی چهارجانبه خاورمیانه را در تلاش برای انحصار روند صلح و محدود کردن آن به تحمیل صلح اقتصادی با اسرائیل به فلسطینیان و سایر کشورهای عرب بدون حل مسئله فلسطین مسدود کرد. ما به طور مداوم در این خصوص هشدار دادیم و گفتیم یک روز نتیجه عکس خواهد داد و همینطور هم شد». 

نبنزیا در ادامه گفت سال‌ها ایالات متحده مانع هر واکنش و سیگنالی از سوی شورای امنیت سازمان ملل شد و ادعا کرد دیپلماسی منطقه‌ای «آرام» آن موثرتر است. او افزود: نباید این را نادیده بگیریم که شعله‌ور شدن خشونت‌های کنونی در پی نقض سیتماتیک تصمیمات شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل از جمله گسترش غیرقانونی شهرک‌ها که به طور منظم از سوی اکثریت قریب به اتفاق کشورهای عضو سازمان ملل محکوم شده، رخ داده است.

نماینده روسیه در سازمان ملل در پایان تاکید کرد مسکو صراحتاً خشونت، کشتار و وحشیگری را محکوم می‌کند و افزود هر گونه کشتار و خشونت علیه غیرنظامیان مسالمت‌جو غیرقابل‌قبول است. 

به گزارش تاس، روسیه در نشست شورای امنیت سازمان ملل، از این نهاد خواست، خواستار آتش‌بس فوری در خاورمیانه شود. روسیه در قطعنامه امنیتی پیشنهادی خود گفت تضمین راه‌حل درازمدت مناقشه تنها با راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز امکان‌پذیر است. مسکو در ادامه خواستار آتش‌بس‌ فوری و طولانی شد که همه طرف‌ها به آن احترام بگذارند. 

به گزارش تاس، بر اساس قطعنامه پیشنهادی روسیه که در اختیار این خبرگزاری قرار گرفته، درخواست برای آزادی فوری «گروگان‌ها» نیز مطرح شده است. این سند همچنین خواستار ارائه و توزیع بلامانع کمک بشردوستانه از جمله غذا، سوخت و درمان و همچنین ایجاد شرایط خروج ایمن غیرنظامیان نیازمند شده است. 

بر اساس آمار وزارت بهداشت فلسطین، شمار شهدای غزه در پی حملات بی‌امان رژیم صهیونیستی به ۱۹۰۰ نفر رسیده که ۶۱۴ نفر از آن‌ها کودکان هستند. 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.