رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: مقرر شده اورژانس بانوان در شهر کرمانشاه راه‌اندازی شود و در بیمارستان طالقانی مستقر خواهند شد.

اورژانس بانوان در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مسعود قلعه‌سفیدی  اظهار داشت: ۷۶ پایگاه فوریت‌های پزشکی در استان کرمانشاه وجود دارد که بیشترین آن‌ها در منطقه اورامانات قرار دارند.

وی عنوان کرد: در ۶ ماه ابتدای امسال ۲۲۱ هزار تماس تلفنی با اورژانس ثبت شده که از این تعداد ۴۵ هزار و ۴۱۱ منجر به انجام مأموریت شده است.

قلعه‌سفیدی با اشاره به گستردگی شهر کرمانشاه و کمبود تعداد پایگاه‌ها گفت: براساس استاندارد زمان طلایی دسترسی به بیمار هشت دقیقه است که در استان کرمانشاه به دلیل پراکندگی‌ پایگاه‌ها و ترافیک به طور میانگین ۹ دقیقه است و با توجه به موقعیت بیمار کم یا زیاد می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۰۳ هزار تماس با اورژانس ثبت و ۸۱ هزار عملیات انجام شد افزود: براساس استانداردها باید به ازای هر ۵۰ هزار نفر یک پایگاه اورژانس وجود داشته باشد اما کرمانشاه از برنامه پنجم و ششم عقب است و اکنون ۱۶ پایگاه دارد در صورتی که باید حداقل ۲۰ پایگاه داشته باشد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه عنوان کرد: با شورای شهر و شهرداری صحبت شده و مقرر شده ۱۰ قطعه زمین در نقاط مختلف شهر در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد که پایگاه اورژانس ساخته شود.

قلعه‌سفیدی با اشاره به اینکه ناوگان اورژانس کرمانشاه قدیمی و فرسوده هستند و جدیدترین آن‌ها حدود هفت سال عمر دارند گفت: به دنبال دریافت اورژانس‌های جدید و حتی متناسب با موقعیت جغرافیایی کوهستانی هستیم.

وی با بیان اینکه موتورلانس‌هایی در استان فعال هستند که بیشتر در بافت قدیمی کرمانشاه فعالیت دارند افزود: برنامه‌ریزی شده اورژانس بانوان نیز در استان راه‌اندازی شود.

قلعه‌سفیدی از فعالیت ۸۵۰ نیروی اورژانس در استان خبرداد و گفت: با این وجود کمبود نیرو در شهر کرمانشاه وجود دارد اما در شهرستان‌های دیگر مشکلی از این نظر وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.