سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، اقدامات آمریکا باعث شده وضعیت امنیت خاورمیانه به «نقطه غیر قابل بازگشتی» برسد.

زاخارووا: آمریکا وضعیت امنیتی خاورمیانه را به نقطه بی‌بازگشت رسانده است

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایسنا، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در پیام‌رسان تلگرام نوشت: اقدامات آمریکا وضعیت امنیت خاورمیانه را به نقطه غیرقابل بازگشتی رسانده و هیچکسی در دولت این کشور پاسخگو نیست.

وزارت امور خارجه آمریکا پیشتر اعلام کرد که اعضای غیرضروری سفارت آمریکا در قدس و دفتر آن در تل‌آویو و همچنین خانواده‌هایشان احتمالا سرزمین‌های اشغالی را ترک کنند و به ایالات متحده بازگردند. این وزارتخانه تاکید کرد که این تصمیم به دلیل «وضعیت امنیتی بی‌سابقه اسرائیل» اتخاذ شده است.

ماریا زاخارووا با اشاره به این تصمیم وزارت امور خارجه آمریکا تصریح کرد: تضمین‌کننده امنیت منطقه‌ای وضعیت را به نقطه غیرقابل بازگشتی سوق داده است و مجددا هیچکسی در دولت آمریکا پاسخگوی این جنایات و تحریکات نیست.

در حالی عملیات «طوفان الاقصی» وارد نهمین روز خود شده که اشغالگران بمباران تمام مناطق نوار غزه را تشدید کرده و پس از درخواست تخلیه مناطق در شمال نوار غزه، درخواست تخلیه بیمارستان‌ها را هم داده‌اند؛ اقدامی که نشان‌دهنده فاجعه انسانی و بهداشتی در غزه بوده و بخش بهداشت فلسطین نمی‌تواند آن را تحمل کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.