همزمان با تشدید درگیری‌ها میان حماس و رژیم صهیونیستی آمریکا نماینده ویژه‌ای را برای رسیدگی به امور غرب آسیا تعیین کرد.

انتصاب نماینده ویژه آمریکا در امور غرب آسیا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، کاخ سفید روز یکشنبه «دیوید ساترفیلد» سفیر سابق آمریکا در ترکیه را به عنوان نماینده ویژه واشنگتن در رسیدگی به مسائل غرب آسیا منصوب کرد.

به گزارش «هیل»، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا ادعا کرده که قرار است، ساترفیلد در سمت جدیدش بر تضمین فوری کمک‌های مورد نیاز و حیاتی به افراد غیرنظامی و آسیب پذیر در خاورمیانه تمرکز کند.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز عنوان کرده ساترفیلد تلاش‌های دیپلماتیک ایالات متحده را جهت رسیدگی به نیازهای بشردوستانه  و فوری در غزه رهبری و هدایت خواهد کرد.

به گفته این وزارت‌خانه اقدام اصلی ساترفیلد، حمایت از تلاش‌های حیاتی آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده و دفتر جمعیت، پناهندگان و مهاجرت این وزارت خانه است.

گفته می شود، ساترفیلد بیش از ۴۰ سال تجربه فعالیت‌های مختلف در کشورهای حوزه خاورمیانه مانند سوریه، تونس، عربستان سعودی و لبنان را دارد.

علاوه بر این وی به عنوان دستیار موقت وزیر امور خارجه در امور خاور نزدیک، مدیر کشورهای عربی و امور اعراب و اسرائیل در وزارت امور خارجه خدمت کرده است و از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۶ بر روی روند صلح اعراب و اسرائیل تمرکز کرده است.

سالیوان در اظهاراتش، از سابقه دهه‌ها فعالیت ساترفیلد در منطقه خاورمیانه حمایت کرده و ادعا کرده که اقدامات وی در مورد بررسی « برخی از چالش برانگیزترین درگیری‌های جهان و همچنین پیگیری تلاش‌های آمریکا جهت رسیدگی به مسائل بشردوستانه در منطقه موثر خواهد بود».

انتصاب ساترفیلد در این سمت در حالی انجام می‌گیرد که رژیم صهیونیستی به پشتوانه حمایت‌های آمریکا خود را برای یک حمله زمینی به غزه تحت کنترل حماس آماده می‌سازد و کمتر از یک هفته، هزاران غیرنظامی فلسطینی بی گناه را به وحشیانه‌ترین شکل ممکن به شهادت رسانده است.

طبق آخرین گزارشات، رژیم صهیونیستی به واسطه مرگبارترین حملات هوایی رژیم صهیونیستی در هفته ای که گذشت بیش از ۲ هزار فلسطینی بی‌گناه به شهادت رسیده‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.