فرمانده یگان امداد پلیس پایتخت از دستگیری سارقان موبایل‌قاپ در یافت‌آباد تهران خبر داد.

سارقان موبایل در دام پلیس/ دستگیری زورگیران و سارقان طلا

به گزارش قدس آنلاین، سردار سلمان آدینه‌وند روز سه‌شنبه اظهار کرد: واحد گشت انتظامی یگان امداد در حال گشت زنی در محدوده خیابان یافت‌آباد تهران به یک دستگاه موتورسیکلت پلاک مخدوش با دو سرنشین مظنون و موتورسواران را تحت مراقبت‌های ویژه پلیسی قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: متهمان در همین حین با موتورسیکلت با استفاده از سلاح سرد به سرعت به سمت شهروندی که در خیابان بود مراجعه و نسبت به موبایل‌قاپی اقدام کرده و به سرعت از محل متواری شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اقدامات پیش‌دستانه پلیس و آمادگی هر چه تمام‌تر واحد گشت انتظامی تصریح کرد: با اعلام مشخصات متهمان به سایر گشت‌های انتظامی و ایجاد طرح مهار، موتورسیکلت متهمان متوقف و دو نفر آنها دستگیر شدند.

سردار آدینه‌وند بیان کرد: در بررسی سوابق بیشتر از متهمان در مقر پلیس مشخص شد که آنها دارای ۱۰ فقره سابقه سرقت با همکاری یکدیگر هستند؛ متهمان برای سیر مراحل قانونی در اختیار پلیس پیشگیری تهران قرار گرفتند.

دستگیری زورگیر منطقه فردوسی

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران افزود: ماموران عملیات کلانتری ۱۰۷ فلسطین در حال گشت‌زنی در محدوده خیابان سپهبد قرنی تهران بودند که به یک موتورسیکلت با پلاک مخدوش که افراد گذری از خیابان را زیرنظر داشته مظنون و تحت مراقبت‌های ویژه پلیسی قرار می‌دهند.

سرهنگ کیومرث حسنوند اضافه کرد: متهم در همین حین به طرف شهروندی حمله‌ور و با تهدید سلاح سرد از وی زورگیری کرد؛ ماموران به سرعت برای دستگیری زورگیر وارد عمل شدند ولی متهم به محض رویت خودروی گشت با موتورسیکلت از محل متواری شد.

وی تاکید کرد: با اجرای طرح مهار و اعلام مشخصات متهم به سایر گشت‌های انتظامی با استفاده از شلیک چند تیر هوایی، موتورسیکلت متوقف و موتورسوار نیز دستگیر شد؛ در بازرسی بدنی از متهم یک قبضه سلاح سرد، افشانه اشک‌آور و تلفن همراه سرقتی کشف شد.

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به اینکه اموال سرقتی و متهم به همراه پرونده تحویل مرجع قضایی شد، گفت: متهم ۳۳ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کرد؛ با استعلام از سابقه متهم مشخص شد که وی دارای سوابق متعدد زورگیری است.

حضور بزنگاه پلیس و دستگیری زن سارق طلا

سرکلانتر یازدهم پلیس پیشگیری پایتخت اظهار کرد: متصدی یک واحد صنفی وقوع یک فقره سرقت طلا و جواهرات را به ماموران کلانتری ۱۰۶ نامجو اطلاع داد و ماموران به سرعت به نشانی اعلامی اعزام شدند؛ بررسی تصاویر ثبت شده دوربین‌های مدار بسته نشان داد که سارق طلا و جواهرات یک زن بوده است.

سرهنگ رضا صادقی‌پور ادامه داد: بلافاصله طرح مهار سارق عملیاتی و پس از گشت‌زنی‌های مکرر و هدفمند و همچنین با تلاش ماموران زبده کلانتری نامجو سرانجام متهم در محدوده خیابان «شیخ صفی» تهران شناسایی و دستگیر شد؛ از متهم طلا سرقتی به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال کشف شد.

وی با اشاره به اینکه متهم سوابق متعدد در امر سرقت دارد، یادآور شد: سارق با تکمیل تحقیقات پلیسی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

دستگیری موبایل قاپ حرفه‌ای ستارخان

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت عنوان کرد: ماموران عملیات کلانتری ۱۱۸ ستارخان در حال گشت‌زنی در محدوده خیابان چوب‌تراش تهران به یک دستگاه موتورسیکلت با پلاک مخدوش، مظنون و موتورسوار را تحت مراقبت‌های ویژه پلیسی قرار دادند.

سرهنگ حسین مافی افزود: متهم در همین حین با موتورسیکلت و با استفاده از سلاح سرد به سرعت به سمت شهروندی که در خیابان بود مراجعه و اقدام به موبایل‌قاپی کرده و به سرعت از محل متواری شد؛ در نهایت با اعلام مشخصات متهم به سایر گشت‌های انتظامی وی دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه متهمان برای فرار با سلاح سرد به ماموران حمله‌ور شده که با هوشمندی ماموران متهمان زمینگیر و دستگیر شدند، تصریح کرد: از متهمان یک قبضه سلاح سرد کشف و در بررسی سوابق بیشتر از متهم در مقر پلیس مشخص شد که متهم دارای ۱۵ فقره سابقه سرقت است.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت خبر داد: شناسایی مال‌باختگان در دستور کار کلانتری قرار گرفته و متهم به همراه پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

دستگیری سارقان حرفه‌ای با هوشیاری ماموران زبده

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت بیان کرد: تیم عملیات کلانتری ۱۵۰ تهرانسر درحال گشت‌زنی در محدوده بلوار تهرانسر تهران به دو نفر مرد که منازل مسکونی را زیرنظر داشتند، مظنون و نفرات را تحت مراقبت‌های ویژه پلیسی قرار دادند.

سرهنگ محمدرضا موسوی اضافه کرد: متهمان به یک ساختمان سه واحدی که ساکنان حضور نداشتند وارد شده و ماموران بلافاصله برای دستگیری افراد وارد عمل شده و دستور ایست را صادر کردند؛ متهمان پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله متواری شدند ولی ماموران باتجربه بعد از تعقیب و گریز چند دقیقه‌ای با استفاده از شیوه‌های پلیسی و شلیک ۹ تیر هوایی موفق به دستگیری هر دو متهم شدند.

وی با اشاره به اینکه شناسایی مالباختگان در دستور کار کلانتری ۱۵۰ تهرانسر قرار گرفته و کشف جزییات پرونده کماکان ادامه دارد، تصریح کرد: متهمان دارای سابقه سرقت و تحمل حبس در زندان بوده و از آنها دو قبضه سلاح سرد و ۲۰ عدد کلید کشف شد؛ متهمان به ۱۵ فقره سرقت از منازل با همکاری یکدیگر اعتراف کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.