تیم ملی فوتبال ایران موفق شد با برتری ۴ بر صفر مقابل تیم ملی قطر به عنوان قهرمانی در تورنومنت چهارجانبه اردن دست پیدا کند.

قهرمانی تیم ملی ایران در تورنومنت اردن؛ قلعه‌نویی نسخه کی‌روش را پیچید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، دیدار تیم ملی فوتبال ایران و تیم ملیدر فینال تورنومنت چهارجانبه اردن از ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه در ورزشگاه امان با قضاوت احمد یعقوب اردنی برگزار شد که در نهایت با برتری ۴ بر صفر تیم ملی ایران به پایان رسید.

قبل از این دیدار نیز تیم‌های ملی عراق و اردن برای کسب رتبه سوم مقابل یکدیگر قرار گرفتند که این دیدار پس از تساوی ۲ بر ۲ در وقت‌های قانونی در ضربات پنالتی با نتیجه ۵ بر ۳ به سود عراق پایان رسید تا این تیم رتبه سومی را به دست بیاورد. ایمن حسین و علی الحمادی برای عراق و یازن النعیمات(۲ گل) برای اردن در این مسابقه گلزنی کردند.

شاگردان امیر قلعه‌نویی موفق شدند تیم ملی اردن میزبان این تورنمنت را به نتیجه ۳ بر یک مغلوب کنند و به فینال صعود کنند. در مقابل شاگردان کارلوس‌کی‌روش نیز در ضربات پنالتی عراق را از پیش رو برداشتند تا در این دیدار مقابل شاگردان سابق خود قرار گیرد.

امیر قلعه‌نویی، مهدی نبی و کادرفنی تیم ملی قبل از شروع بازی به سمت کارلوس کی‌روش رفتند و از زحمات وی برای تیم ملی کشورمان تقدیر کردندو همچنین تمام بازیکنان ایران نیز به سمت سرمربی سابق تیم ملی رفته و ضمن اهدای دسته گل و خوش و بش با او، با کادرفنی و ملی‌پوشان قطری نیز خوش و بش کردند. این دیدار برای احترام به شهدای غزه با یک دقیقه سکوت آغاز شد.

مسئولین این رقابت‌ها اعلام کردند که در پی جنایت امشب رژیم صهیونیستی و بمباران بیمارستانی در غزه، مراسم اهدای جام به تیم‌های قهرمان و نایب قهرمان این تورنمنت لغو شده است.

دقایق حساس:

دقیقه ۵: تیم ملی فوتبال ایران بازی را بهتر آغاز کرد و اولین موقعیت خطرناک را بر روی دروازه قطر ایجاد کرد. پاس در عمق مهدی طارمی به محمد محبی رسید که این بازیکن به شکل بسیار مشکوکی توسط بسام الراوی سرنگون شد اما داور اردنی اعتقادی به خطا پنالتی نداشت.

دقیقه ۱۶: دفع ناقص بسام الراوی به مهدی طارمی رسید و ضربه فنی این بازیکن به شکل خطرناکی بعد از سایش به پایه تیرک دروازه مشعل برشم به بیرون رفت.

دقیقه ۲۳: ارسال کرنر سامان قدوس روی تیر دوم به شجاع خلیل زاده رسید و ضربه سر این بازیکن به محبی رسید که این بازیکن قدر فرصت به دست آمده را ندانست و ضربه سرش به بیرون رفت.

دقیقه ۲۸: ارسال محمد وعد از سمت راست محوطه جریمه ایران پس از برخورد به پای علیرضا جهانبخش در دستان بیرانوند آرام گرفت.

دقیقه ۴۳: پاسکاری و کار تیمی ایران به ضربه پشت محوطه علیرضا جهانبخش با پای چپ همراه شد که ضربه کاپیتان تیم ملی ایران با ختلاف کمی از کنار دروازه قطر به بیرون رفت.

دقیقه ۴۶: طارمی موفق شد گل اول ایران را به ثمر برساند اما داور اردنی این گل را به دلیل خطا محبی بر روی طارق سلمان مردود اعلام کرد.

دقیقه ۴۸: سردار آزمون روی یک فرار تند و تیز از قلب خط دفاعی قطر، صاحب موقعیت خوبی شد که پاس کات بک او به دلیل سر خوردن و افتادن مهدی طارمی، بی نتیجه از دست رفت.

دقیقه ۶۸: پس از پاسکاری تیم ایران در خط دفاعی، پاس در عمق طارمی به محبی رسید و ضربه این بازیکن را مشعل برشم مهار کرد.

دقیقه ۷۰: ارسال کرنر رامین رضاییان در نقطه پنالتی به حسین کنعانی‌زادگان رسید و ضربه سر تماشایی مدافع تعویضی قلعه‌نویی به کنج دروازه قطر رفت.

دقیقه ۷۳: حرکت میلاد محمدی از سمت راست خط دفاعی با یک پاس کات بک زیبا همراه شد و علیرضا جهانبحش با یک ضربه دقیقه پای چپ گل دوم ایران را به ثمر رساند.

دقیقه ۷۵: موتر تیم ملی ایران روشن با گل کنعانی‌زادگان روشن شد. یگ‌بار دیگر حرکت میلاد محمدی از سمت راست خط دفاعی قطر با یک ارسال همراه شد و این‌بار نوبت به سردار آزمون رسید تا با یک ضربه روی‌پا چپ مشعل برشم را مغلوب کند.

دقیقه ۷۹: باز هم ارسال کرنر رضاییان این‌بار در دهانه دروازه با ضربه سر تماشایی کنعانی‌زادگان تبدیل به گل چهارم ایران و دبل مدافع تعویضی ایران شد. کنعانی‌زادگان در دقیقه ۵۳ بعد از مصدومیت شدید مرتضی پورعلی گنجی وارد میدان شده بود.

دقیقه ۸۶: شوت راه دور سعید عزت اللهی روی یک ضربه کاشته با واکنش مشعل برشم راهی کرنر شد.

دقیقه ۸۷: یک ارسال به روی دروازه قطر با ضربه سر طارمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

تیم داوری: احمد یعقوب، عمرو عجاج و قیس خمیس

ترکیب تیم ملی ایران:

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده، رامین رضاییان، مرتضی پورعلی گنجی، میلاد محمدی، سعید عزت اللهی، علیرضا جهانبخش، محمد محبی، سامان قدوس، مهدی طارمی و سردار آزمون

سرمربی: امیر قلعه نویی

ترکیب تیم ملی قطر:

مشعل برشم، احمد سهیل، طارق سلمان، عبدالعزیز حاتم، یوسف عبدالرزاق، محمد وعد، اکرم عفیف، همام الأمین، بسام الراوی، احمد فتحی و المعز علی

سرمربی: کارلوس کی روش

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.