با وجود آن که بایدن عازم منطقه شده است، اما سفر او به اردن لغو شد.

لغو سفر بایدن به اردن / رئیس جمهور آمریکا عازم تل آویو شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، سفر «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا به اردن لغو شد و کاخ سفید اعلام کرد که بایدن سفر خود را به اردن پس از مشورت با پادشاه این کشور لغو کرده است.

کاخ سفید با اشاره به اینکه بایدن راهی تل آویو شده، تاکید کرد که او کشتار فلسطینیان در بیمارستان غزه را صمیمانه تسلیت می‌گوید.

از سوی دیگر برخی منابع اعلام کردند که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا کاخ سفید را به مقصد فلسطین اشغالی ترک کرده است.

همزمان وزیر امور خارجه اردن هم اعلام کرد که نشست چهارجانبه فردا چهارشنبه در امان را لغو کردیم. وزیر خارجه اردن در گفتگو با الجزیره بیان کرد: «تصمیم گرفتیم این نشست چهارجانبه را لغو کنیم، زیرا واشنگتن قادر به اتخاذ تصمیم توقف جنگ نیست. این تصمیم با مشورت تشکیلات خودگردان و قاهره و رایزنی با واشنگتن اتخاذ شده است.» به گفته وزیر خارجه اردن بمباران بیمارستان معمدانی در غزه جنایتی وحشیانه است که به هیچ وجه نمی‌توان در برابر آن سکوت کرد و سفر روز چهارشنبه رئیس جمهور آمریکا به اردن انجام نخواهد شد.

اردن هم در پی بمباران وحشیانه بیمارستان معمدانی در غزه در این کشور ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد.

گروه‌های مقاومت در لبنان و یمن به جنایت بزرگ بمباران بیمارستان غزه واکنش نشان دادند.

انصار الله یمن در واکنش به بمباران بیمارستان معمدانی غزه گفت: «اسرائیل تمامی خطوط قرمز را زیر پا گذاشته و تنها با زور و قدرت باید با آن تعامل کرد.»

حزب الله لبنان نیز اعلام کرد که جنایت بیمارستان معمدانی نقاب از چهره کریه و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و همپیمانش واشنگتن برداشت. به گفته حزب الله، پیام ما واضح و روشن است، این روزی است که رخدادهای زیادی در پی آن در مسیر مقاومت و انتقام‌گیری از ظالمان خواهد آمد.

از سوی دیگر، تظاهرات یمنی‌ها در محکومیت کشتار وحشیانه رژیم صهیونیستی در بیمارستان معمدانی غزه برگزار شده است.

ایران، عراق و لبنان در پی بمباران وحشیانه بیمارستان معمدانی در غزه و به خاک و خون کشیدن صدها فلسطینی بی‌گناه اعلام عزای عمومی کردند.

در لبنان نیز تظاهرات کنندگان علیه بمباران بیمارستان معمدانی در غزه در شهر بیروت، پرچم حماس و فلسطین را روی دیوار سفارت آمریکا برافراشتند. تصاویر نشان می‌دهد که خیل عظیم تظاهرات کنندگان در لبنان در محکومیت حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی و جنایات آن علیه مردم غزه، در حال حرکت به سمت سفارت این کشور در بیروت هستند.

تظاهرات موتوری لبنانی‌ها به سمت سفارت آمریکا در محکومیت بمبارن بیمارستان معمدانی غزه انجام شد و ارتش تمامی راه‌ها به سمت سفارت را مسدود کرد.

مردم کویت هم در محکومیت کشتار فلسطینیان در بیمارستان معمدانی غزه تظاهرات کردند.

عبدالتفتاح سیسی نیز به کشتار بیمارستان معمدانی غزه واکنش نشان داد و گفت: «قویا بمباران عامدانه بیمارستان معمدانی در غزه که نقض صریح قوانین بین‌المللی و انسانی است، را محکوم می‌کنیم.» سیسی همچنین تاکید کرد که بر موضع دولت و ملت مصر در محکومیت اینگونه جنایات علیه غیرنظامیان تاکید کرده و خواستار توقف فوری این حملات هستیم.

همچنین تظاهرات گسترده مقابل کنسولگری رژیم صهیونیستی در استانبول در محکومیت بمباران بیمارستان معمدانی غزه برگزار شد.

همزمان با جنایت فراموش نشدنی بمباران بیمارستان غزه و شهادت صدها نفر در این بیمارستان، تظاهرات کنندگان در الخلیل از سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان می‌خواهند وارد عمل شده و در برابر جنایات و کشتارهای صهیونیست‌ها در غزه سکوت نکنند.

همچنین آوارگان فلسطینی در اردوگاه عین الحلوه در لبنان خواستار اعلان جهاد علیه رژیم صهیونیستی شدند.

وزارت خارجه عربستان هم با صدور بیانیه‌ای جنایت بمباران بیمارستان معمدانی و همچنین تداوم حملات اشغالگران را به شدت محکوم و از جامعه جهانی خواست دست از استانداردهای دوگانه بردارد و در مقابل اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی موضع بگیرد.

وزارت امور خارجه عراق هم طی بیانیه‌ای بمباران بیمارستان معمدانی در غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی را شدیداً محکوم کرد.

ریاست جمهوری سوریه نیز در واکنش به تحولات اخیر در غزه گفت: «آنچه نیروهای جنایتکار صهیونیستی در بیمارستان معمدانی مرتکب شدند، یکی از فجیع‌ترین جنایات علیه بشریت است.» به گفته بشار اسد، این جنایت وحشیانه تنها ما را به یاد جنایات و کشتارهایی می‌اندازد که رژیم اشغالگر بر پایه آن بنا نهاده شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.