تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه در حالی وارد پنجمین روز خود شده که تا صبح امروز (شنبه) 139 فلسطینی از جمله 39 کودک و 22 زن به شهادت رسیده‌اند و این حملات زیر چتر حمایتی کشورهایی همچون آمریکا بی‌وقفه ادامه دارد.

ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه زیر چتر حمایتی آمریکا

قدس آنلاین: در حالی که بسیاری از کشورهای اسلامی و غیراسلامی نسبت به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه ابراز نگرانی کرده و خواستار توقف سریع آن شده‌اند، اما مقامات آمریکایی همچون گذشته بر حمایت خود از این رژیم و جنایات آن پافشاری می‌کنند.

 "جن ساکی" سخنگوی کاخ سفید دیروز (جمعه) در نشست خبری خود بدون اشاره به حق و حقوق فلسطینیان تصریح کرد که "جو بایدن" رییس جمهوری آمریکا باور دارد که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد!؛ اگر کمی از نگاه سیاسی دور شویم، آنچه که در صحنه اتفاق می‌افتد، روشن می‌شود.

"مایک پنس" معاون "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهوری سابق آمریکا نیز دیروز بدون واکنشی به کشتار فلسطنیان در غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی، طی پیامی به مناسبت سومین سالروز انتقال سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی به بیت‌المقدس، از رژیم صهیونیستی به عنوان «عزیزترین متحد» کشورش یاد کرده است.

پنس در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت، «سه سال قبل در چنین روزی دولت ما به قولی که بسیاری قبل از ما داده بودند، وفا کرد و سفارت آمریکا را به «اورشلیم» [قدس اشغالی] پایتخت واقعی اسرائیل منتقل کرد».

وی در ادامه دوباره تأکید کرد که «اسرائیل عزیزترین متحد آمریکا است و وجود سفارت ایالات متحده در اورشلیم [قدس اشغالی] نشان‌دهنده پیوند ناگسستنی ما است».

«مایک پامپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا نیز با انتقاد از موضع دولت بایدن در قبال جنگ غزه مدعی شده که واشنگتن آنگونه که باید از اسراییل (رژیم صهیونیستی) حمایت نمی‌کند و آمریکا باید در کنار هم‌پیمان خود یعنی «اسرائیل» باشد.

در همین راستا «هادی عمرو» نماینده دولت آمریکا در امور فلسطین هم با یک هواپیمای نظامی وارد سرزمین‌های اشغالی شد و به دیدار مقامات رژیم صهیونیستی رفت. (سفر یک مقام سیاسی آمریکا با هواپیمای نظامی به سرزمین های اشغالی در خلال جنگ گویای این موضوع است که واشنگتن پشت تل آویو ایستاده است)

نکته مهمی که در رابطه میان تل آویو – واشنگتن وجود دارد این است که همه روسای جمهور آمریکا در ۷۳ سال گذشته (از زمان تاسیس نامشروع رژیم صهیونیستی) کاملا در خدمت رژیم صهیونیستی بوده‌اند و اگر بخواهیم این موضوع را درجه بندی کنیم باید بگوییم رابطه میان روسای جمهوری آمریکا با مقامات تل آویو در طول این هفت دهه در حد "عالی" و یا "بسیار عالی" بوده و هیچگاه از این دو حد پایین‌تر نیامده و مقامات واشنگتن همواره تامین کننده منافع صهیونیست‌ها در منطقه بوده‌اند که این مساله در خصوص جو بایدن رییس جمهوری فعلی آمریکا نیز صادق است، اما در دوران وی اندکی از شدت گوش به فرمان بودن و خدمتگذاری دولت واشنگتن نسبت به دوران ترامپ کاسته شده، هرچند هنوز در حد عالی است.

در حالی که مقامات دولت بایدن و ترامپ در حال سبقت گرفتن در حمایت از رژیم صهیونیستی و جنایت‌های این رژیم علیه مردم فلسطین هستند، اما برخی از اعضای نمایندگان مجلس آمریکا که هیچگونه وابستگی به دولت آمریکا ندارند، نسبت به اقدامات ارتش رژیم صهیونیستی در غزه اعتراض کرده‌اند.

"کوری بوش" قانون‌گذار عضو مجلس نمایندگان آمریکا در صفحه توئیتر خود به انتقاد از حمایت‌های واشنگتن از رژیم صهیونیستی پرداخته و نوشته است که «اموال آمریکایی‌ها نباید خرج اشغالگری، سرکوب و خشونت اسراییل شود».

این نماینده سیاه‌پوست مجلس نمایندگان آمریکا تصریح کرد که «مبارزه برای زندگی سیاه پوستان و مبارزه برای آزادی فلسطین به یکدیگر مرتبط هستند و ما مخالف این هستیم که پول‌های ما خرج پلیس نظامی، اشغالگری، سامانه سرکوب و خشونت شود».

وی تاکید کرده، «ما همزمان ضداشغالگری و ضدجدایی نژادی هستیم».

«رشیده طلیب» عضو دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز پنجشنبه گذشته در سخنانی در صحن مجلس نمایندگان این کشور، کشتار فلسطینیان به دست رژیم اسراییل در مقابل دیدگان جهانیان و عدم تایید رنج و درد آن‌ها از سوی مقامات کشورش را محکوم کرد.

همزمان «آندره کارسون» نماینده ایالت «ایندیانا» در مجلس نمایندگان ایالات متحده نیز در صفحه توئیتر خود نوشت که آمریکا باید از نفوذ خود برای محافظت از حقوق فلسطینیان استفاده و در جهت صلح پایدار تلاش کند.

خیانت امارات به فلسطینیان تمانی ندارد

در حالی که جمهوری اسلامی ایران، «جنبش حزب الله لبنان» و تمامی گروه‌های مقاومت اسلامی یمن و عراق و برخی از کشورهای عربی منطقه حتی عربستان با ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه مخالفت کرده‌اند، اما رسانه‌های عربی اعلام کرده‌اند که «محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی پیشنهاد فرستادن مزدور برای کمک به اسرائیل را به بنیامین نتانیاهو داده، همچون کسانی که در یمن می‌جنگند و امارات آن‌ها را تأمین مالی می‌کند تا به صورت زمینی به غزه حمله کنند!».

این مساله را «محمود رفعت» کارشناس حقوق بین‌الملل و رئیس انستیتوی اروپایی حقوق و روابط بین‌الملل اروپا در بروکسل اعلام کرد و دیروز پایگاه خبری «فلسطین الان» آن را منتشر کرده است، اقدامی که نشان از خفت مقامات امارات دارد.

از 25 شهریور ماه سال 1399 که وزرای خارجه بحرین و امارات قرارداد نگین سازش را در کاخ سفید با بنیامین نتانیاهو و با دلالی دونالد ترامپ امضاء کردند، خیانت‌های علنی اعراب سازشگر به ویژه مقامات امارات علیه فلسطینیان نیز شدت بیشتری یافته است.

روی دیگر جنگ صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان

از دوشنبه گذشته که تهاجم همه جانبه رژیم صهیونیستی به غزه آغاز شد، گروه‌های مقاومت فلسطین نیز با قدرت تمام وارد صحنه دفاع شدند و برای اولین بار تمامی مناطق اشغالی را با موشک‌های خود زیر آتش گرفتند و تا این لحظه بیش از 1500 موشک و راکت به مواضع صهیونیست‌ها شلیک کرده‌اند، اقدامی که موجب تعطیلی چند پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی و پناه بردن شمار زیادی از صهیونیست‌های غاصب به پناهگاه شده و برق شماری از شهرها و شهرک‌های در سرزمینهای اشغالی به دلیل هدف قرار گرفتن از سوی موشک‌های رزمندگان مقاومت اسلامی، قطع شده است.   

«فوزی برهوم» سخنگوی «جنبش مقاومت اسلامی فلسطین» (حماس) در این باره تأکید کرد که «دشمن صهیونیستی در این نبرد گرفتار شده و ما معادله موشک با موشک و شهر با شهر را پیاده کرده‌ایم».

برهوم تصریح کرد، هنگامی که مقاومت وارد نبرد با رژیم صهیونیستی شد، با حد و حدود و مکانیزم مدیریت و اداره آن آشنا بود و این موضوع جدیدی برای گردان‌های مقاومت فلسطینی نیست که این بار، نبرد طولانی‌تر است، اما این برای رژیم صهیونیستی موضوع جدیدی است که متحمل ضربات کیفی و شدیدی شود که از زمان تأسیس تاکنون همانند آن را به‌ یاد ندارد، از جمله این ضربات می‌توان به تل‌آویو، پایتخت سیاسی این رژیم اشاره کرد که طی سه دقیقه متحمل 150 موشک شد.

«دشمن تصور می‌کرد این دور از رویارویی‌ها محدود خواهد بود و زود پایان خواهد یافت، به همین دلیل جنگ روانی با این مضمون که نبرد طولانی خواهد بود، به‌راه انداخت، ولی ما آماده‌ایم و آمادگی ورود به این نبرد تا طولانی‌ترین مدت را داریم».

این مقام جنبش حماس همچنین تأکید کرد که گرفتار شدن دشمن در این نبرد، نتیجه کوچک و ناچیز شمردن مقاومت است، اما اکنون معادله ثابت کرد که در برابر بمباران غزه، تل‌آویو موشک‌باران خواهد شد و به تخریب خانه‌ها به همان شکل پاسخ داده خواهد شد.

برهموم پیش‌بینی کرد که دشمن صهیونیستی نخواهد توانست هیچ‌یک از اهداف خود را محقق کند و با شکست مواجه خواهد شد و این کارزار با فرستادن میانجی‌ها برای دستیابی به آتش‌بس پایان خواهد یافت، همانند آنچه در جنگ‌های سال 2012 و 2014 انجام شد.

برهوم درباره غافلگیری‌هایی که مقاومت در صورت ادامه نبرد آماده کرده است، گفت: رژیم اشغالگر اسرائیل امروز در برابر صحنه‌ای قرار دارد که اصلاً حسابی برای آن باز نکرده بود و تصورش را هم نمی‌کرد، یعنی حملات متمرکز در عمق و روی مراکز و نقاط حساس این رژیم، بالطبع ما چیزهایی داریم که با آنها دشمن خود را آزار دهیم و در صورتی که دشمن اقدام به حمله زمینی به نوار غزه کند، این فرصتی واقعی برای مقاومت است تا به جان ارتش دشمن بیفتد و در پایان اشغالگران باید بدانند که امروز معادله تغییر کرده است، به هر کودک فلسطینی که از «رفح» تا «قدس» تعرض و تعدی صورت گیرد، مقاومت برای آن پاسخ خواهد داشت.

به اعتقاد کارشناسان مسایل منطقه، شیوه جدید مقاومت فلسطین که همان موشک جواب موشک و یا همان بازی در سرزمین دشمن می‌باشد، تنها راه نجات مردم فلسطین از دست صهیونیست‌های جنایتکار می‌باشد و ادامه آن می‌تواند درس خوبی به اشغالگران متجاوز بدهد تا دیگر نتوانند هر موقع که خواستند به فلسطینیان یورش ببرند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.