وزیر امور خارجه انگلیس در تداوم واکنش انفعالی دولت‌های غربی به حمله مرگبار رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان «المعمدانی» غزه که دستکم ۵۰۰ کشته برجای گذاشت، اعلام کرد که حفاظت از جان غیرنظامیان اولویت دارد.

استاندارد دوگانه انگلیس درقبال جنایات رژیم صهیونیستی/ کلورلی نسل‌کشی فلسطینیان رامحکوم نکرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، جیمز کلورلی بامداد چهارشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: تخریب بیمارستان الاهلی خسارت بزرگ جانی است.بریتانیا به وضوح اعلام کرده که حفاظت از جان غیرنظامیان اولویت دارد.

او در این پیام که از سوی نخست وزیر انگلیس هم بازنشر شد ادعا کرد که این کشور «تلاش‌های خود را از طریق همکاری با متحدان برای بررسی این حادثه و محافظت از غیزنظامیان بی‌گناه در غزه به‌کار می‌گیرد»

اشغالگران صهیونیست سه شنبه بیمارستان المعمدانی در غزه را بمباران کردند و در نتیجه این اقدام جنایتکارانه و بر اساس اعلام منابع خبری بیش از ۵۰۰ فلسطینی در این بیمارستان به شهادت رسیدند.

در پی این حادثه، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سه روز عزای عمومی اعلام و دیدار برنامه ریزی شده خود در روز چهارشنبه با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را لغو کرد. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز این جنایت را محکوم آن را مصداق بارز نسل‌کشی خواند.

جرمی کوربین رهبر پیشین حزب کارگر انگلیس نیز که بعنوان یکی از چهره‌های سرشناس ضد صهیونیستی شناخته می‌شود در واکنش به این رویداد هولناک گفت: رهبران ما می توانستند از صلح دفاع کنند اما ترجیح دادند جنگ را تشویق کنند.چه زمانی آنها خواستار پایان دادن به این جنایات جنگی وحشیانه خواهند شد؟ چه تعداد فلسطینی باید از بین برود تا این کشتارهای بی رویه متوقف شود؟

وی تصریح کرد: لطفا به خاطر انسانیت صدای خود را برای آتش بس فوری بلند کنید. موجودیت مردم فلسطین در خطر است.

با این حال کی‌یر استارمر رهبر کنونی حزب کارگر از محکوم کردن این جنایت هولناک خودداری کرد و با انتشار پیامی در شبکه ایکس گفت که این حادثه غیرقابل توجیه است. وی با تاکید بر ضرورت احترام به قوانین بین‌المللی تصریح کرد: بیمارستان‌ها و غیرنظامیان باید محافظت شوند.

در همین پیوند، حسام زملط سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن بازنشر پیام آقای استارمر پرسید: «چرا نمی‌توانید این حادثه را محکوم کنید؟ چرا چنین کاری برای کسی با سابقه فعالیت حقوق بشری دشوار است؟ چون قربانیان فلسطینی هستند؟»

گفتنی است؛ دولت‌های غربی از آغاز عملیات طوفان الاقصی، ضمن محکوم کردن نیروهای مقاومت، با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرده‌ و چشمان خود را به روی هزاران کشته و زخمی در نوار غزه بسته‌اند.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.