نیویورک- ایرنا- مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده کمک‌های اضطراری اعلام کرد: سازمان ملل متحد درباره انفجار مرگبار بیمارستان المعمدانی ( الاهلی) غزه تحقیق می‌کند.

سازمان ملل درباره انفجار مرگبار بیمارستان غزه تحقیق می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده کمک های اضطراری روز چهارشنبه به وقت محلی گفت که سازمان ملل می خواهد تحقیقات خود را در مورد انفجار مرگبار بیمارستان غزه انجام دهد.

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری، به شبکه خبری سی ان ان آمریکا گفت: «سازمان ملل مطمئناً می خواهد تحقیقات خود را انجام دهد و این تحقیقات باید خیلی زود و سریع انجام شود.»

گریفیتس در پاسخ به این سوال که آیا شواهد اسرائیل برای انکار مسئولیتش در این حمله به معنای پایان این موضوع است یا خیر، گفت: "این مساله برای من تمام شده نیست، زیرا من در کار قضاوت نقض حقوق بشر و جنایات از این نوع نیستم."

او افزود که تحقیقات سازمان ملل ممکن است به آموختن درس های مهم منجر شود تا"از وقوع حمله در بیمارستان بعدی، مدرسه بعدی، موسسه بعدی که مردم در حال فرار به این مکان ها هستند، جلوگیری شود."

گریفیتس همچنین گفت که سازمان ملل آماده ارائه کمک‌های بشردوستانه است و خواستار توقف حملات هوایی در مناطقی شد که دسترسی به آن ضروری است.

وی تاکید کرد: «قانون بین‌المللی بشردوستانه حملات هوایی به زیرساخت‌های غیرنظامی را ممنوع می‌کند. این ایمنی ارایه کمک است که به اندازه قابل اعتماد بودن آن مهم است. ما می توانیم این کار را انجام دهیم، زیرا ما امداد، نیرو، کامیون و قطعا اراده در اختیار داریم.»

وزارت بهداشت فلسطین ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳ برابر با ۲۵ مهرماه جاری از بمباران بیمارستان «المعمدانی» در غزه و شهادت حدود ۵۰۰ نفر در لحظات اولیه این انفجار خبر داد.

در پی بمباران بیمارستان المعمدانی غزه، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سه روز عزای عمومی اعلام و دیدار برنامه ریزی شده خود با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را لغو کرد. وزیر خارجه اردن نیز اعلام کرد: نشست چهار جانبه که قرار بود روز چهارشنبه در این کشور تشکیل شود، برگزار نخواهد شد.

مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده کمک های اضطراری روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: در اسرائیل مقامات تایید کرده اند که یک هزار و ۳۰۰ نفر کشته و بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ نفر زخمی شده اند، در حالی که در غزه بیش از ۳ هزار نفر کشته شده اند، بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر مجروح شده اند و صدها نفر زیر آوار هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.