وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز تعلیم و تربیت در خانواده شکل می‌گیرد و در مدرسه تقویت می‌شود.

تعلیم و تربیت در خانواده شکل می‌گیرد/ توصیه به خیران مدرسه ساز

رضامراد صحرایی، در اولین گردهمایی مسئولان کمیسیون‌های مدرسه‌یاری مجامع خیران مدرسه ساز کشور، خانواده را محیط شکل گیری تربیت و تعلیم دانش‌آموزان دانست و افزود: مدرسه و آموزش و پرورش تنها متولیان تربیت نیستند. اساساً مدرسه کمکی به تربیت خانواده است این تعریف که خانواده کمکی برای مدرسه باشد اشتباه است. تعلیم و تربیت در خانواده شکل می‌گیرد و در مدرسه تقویت می‌شود تا افراد وارد جامعه شوند. زمانیکه گروهی از اولیا که می‌توانند اولیای مستقیم آن مدرسه باشند و یا در عنوان خیران مدرسه‌ساز در اداره مدرسه مشارکت کنند تأثیر بسیار خوبی دارد.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: در هر ۶ ساحت سند تحول بنیادین که بعد از ساختن کالبد و فضای شکل گیری این ساحت‌ها در مدرسه است خیرین می‌توانند شرکت کنند. مسئله ما این است که پایه‌گذاری و پایه‌ریزی موضوعاتی است که در مورد آن صحبت می‌کنیم ذیل مدرسه است. ما یک آئین‌نامه اجرایی برای مدرسه داریم که هر اتفاقی که در مدرسه قرار است رخ دهد به صورت سازمان یافته و منسجم و ساختار مند باشد.

صحرایی ادامه داد: در آئین نامه اجرایی مدارس این پیش بینی‌ها شده است. این آئین‌نامه بسیار فاخر است. برای اینکه ببینیم کجا سند تحول رفته و کجا نرفته است، یک راهکار این است که به این آئین نامه رجوع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مدیر مدرسه عامل اصلی ارتباط درون و بیرون مدرسه است، افزود: امروز مسیر ساختن آینده ایران از مدرسه در مدرسه و با مدرسه می‌گذرد. کاری که خیران مدرسه ساز انجام می‌دهند برای آینده کشور است.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به خیرین حاضر در جمع گفت: گام اول را محکم بردارید. اینکه اینجا جمع شدید، نتیجه پختگی است. با توجه به اصل ۹۰-۱۰ اگر ۹۰ درصد اندیشه کنیم و بعد ۱۰ درصد فعالیت کنیم کار مستحکم پیش می‌رود. حرکت این قطار ممکن است در ابتدا کُند باشد، اما در ادامه با اندیشه درست سرعت می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.