بوستان شهربانو وکیل آباد که سومین بوستان از مجموعه بوستان‌های ویژه بانوان مشهد به شمار می‌رود با حضور معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور، جمعی از مسؤولان استانی و شهری به صورت رسمی افتتاح شد.

بوستان شهربانو سومین بوستان ویژه بانوان مشهدی 

به گزارش قدس خراسان، در این مراسم که همزمان با بهره‌برداری ۲۶ پروژه عمرانی فضای سبز زود بازده منطقه ۹ شهرداری مشهد برگزار شد، شهردار مشهد با اشاره به جنایت این روزهای رژیم اشغالگر قدس و گرامیداشت یاد شهدای فلسطین و غزه گفت: پیش‌بینی مقام‌ معظم رهبری در هشت سال گذشته مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی ۲۵ سال دیگر را نخواهد دید حتما محقق خواهد شد و عملکرد رژیم صهیونیستی در این روزها نشان‌دهنده استیصال و گیج بودن این رژیم است.
محمدرضا قلندرشریف همچنین در ادامه در خصوص افتتاح بوستان شهربانو بیان کرد: این بوستان از زیباترین و مدرن‌ترین بوستان‌هایی است که در سطح کشور نظیر ندارد و از ابتدا برای بانوان طراحی شده است. بوستان شهربانو ضمن طبیعی بودن، امکانات بسیار زیادی را برای بانوان در وسعت ۷ هکتاری خود جای داده است که شامل امکانات ورزشی در چند رشته، سالن اجتماعات، آمفی‌تئاتر، زمین بازی کودکان می‌باشد.

پیشگامی مشهد در ایجاد خدمت به بانوان

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور نیز در بخشی از سخنان خود با محکومیت جنایات حقوق بشری اسراییل در فلسطین گفت: امروز جنایات رژیم صهیونیستی دامن مادران و فرزندانی را گرفته که در ۷۰ سال گذشته از بسیاری خدمات حقوق بشری محروم بوده و دچار سختی‌های بسیاری بوده‌اند.

انسیه خزعلی در ادامه اظهار داشت: آنچه که در مشهد به عنوان پایگاه و الگویی برای جهان اسلام می‌بینیم نشان می‌دهد که ما خواهان محدودیت نیستیم و در تلاس هستیم تا شرایط تفریح و فراغت بانوان را با سلامت و امنیت بیشتر برقرار سازیم.
وی با اشاره به تاکیدات مدیران در سطح استان برای افزایش میزان کیفیت و کمیت خدمات برای بانوان یادآور شد: آیت‌الله علم‌الهدی اهتمام ویژه‌ای به ارائه خدمات فرهنگی و ورزشی به بانوان در سطح استان به خصوص شهر مشهد دارند.
 معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور عنوان کرد: طی تفاهم‌نامه‌ای که با مدیریت شهری امضا می‌شود بنا داریم تا شهرداری و معاونت بانوان ریاست جمهوری اقداماتی را در زمینه پیشگیری از طلاق، ارایه مشاوره‌های روانشناسی به دختران و بانوان در مشهد را آغاز کند.

موجودیت اسرائیل شکسته شد
استاندار خراسان رضوی نیز ضمن گرامیداشت مجاهدت‌های مردم‌ فلسطین و غزه در مقابل استکبار گفت: تنها مؤلفه قدرت اسراییل در طول سال‌ها اشغال سرزمین فلسطین قدرت نظامی و اطلاعاتی و عملیاتی‌اش بود که با عملیات طوفان الاقصی شکسته شد. این به معنای آن است که همه موجودیت اسراییل شکسته شده است. لذا این نکته بسیار حائز اهمیت است که نقطه ضعف و پاشنه آشیل اسراییل به تمام معنا توسط رزمندگان فلسطینی مورد حمله قرار گرفته است.

یعقوبعلی نظری با تاکید بر اینکه اقدامات اسرائیل در حال حاضر دست و پا زدن‌های بدون نتیجه است افزود: درست است که ملت مظلوم فلسطین و غزه در فشار و تنگناهای متعدد هستند اما آنچه هدف‌گذاری کرده‌اند، محقق خواهد شد.

وی در ادامه اظهارداشت: ما بر این باور هستیم که قریب به اتفاق جامعه زنان‌ ما از فضاهای امن متناسب با شرایط بانوان حمایت و استقبال می‌کنند. ما باید نماد اجرا و عملیات‌هایی با الگوهای دینی و اعتقادی باشیم که در خدمت خواهران و زنان است و زمینه‌سازی برای تعالی جامعه زنان‌مان داشته باشیم. تاکید داریم که نباید اسیر فضاسازی‌های رسانه‌ای مجازی و عملیات‌های روانی باشیم. ما معتقد بر همان ماهیت نظام مقدس اسلامی که بیان می‌کند جمهوری اسلامی به معنای مردم و از مردم است، هستیم و براین اساس باید پروژه‌ها را طراحی، مدیریت و اجرا کنیم.

همچنین فاطمه سلیمی رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای شهر مشهد با بیان اینکه بوستان‌های ویژه بانوان، یکی از مراکز اصلی است که بانوان می‌توانند با آرامش به فعالیت‌های ورزشی و تفریحی بپردازند، گفت: با توسعه این فضاها، به دنبال جداسازی در پارک‌ها نیستیم بلکه می‌خواهیم فضایی امن و توام با آرامش را برای بانوان فراهم آوریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.