رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: یک شبکه کارچاق‌کنی توسط حفاظت و اطلاعات دادگستری این استان شناسایی و اعضای آن دستگیر شدند.

یک شبکه کارچاق‌کنی در استان مرکزی منهدم شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌ سید عبدالمهدی موسوی از انهدام اعضای یک شبکه کارچاق‌کنی توسط حفاظت و اطلاعات دادگستری استان خبر داد و گفت: سرپرست این شبکه یک زن اهل و ساکن تهران است که خود را وکیل دادگستری معرفی و با ادعای ارتباط با قضات دیوان عالی کشور با یکی از خانواده‌های محکوم به اعدام ارتباط گرفته و با طرح عناوین مذکور و تعهد به اخذ یک درجه تخفیف مبلغ حدود ۳۱ میلیارد ریال دریافت کرد.

وی بیان کرد: این درحالی است که این فرد هیچ اقدامی در پرونده مربوطه انجام نداده و حکم اعدام اجرا شد و با رصد و پیگیری که حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مرکزی انجام داده، مشخص شد فرد مذکور و مرتبطین وی هیچ اعمال نفوذی در مجموعه دستگاه قضایی نداشتند و فقط با شگردهای مختلف سوء استفاده از شرایط روحی خانواده محکوم به اخاذی مبادرت کرده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: با همکاری حفاظت مرکز قوه قضاییه چهار نفر از متهمین دستگیر و با قرار بازداشت موقت به زندان معرفی و پرونده در حال رسیدگی در یکی از شعب بازپرسی است.

حجت‌الاسلام‌ موسوی افزود: متهم در پرونده دیگری نیز ادعای اعمال نفوذ داشته‌ که در حال بررسی و تکمیل فرایند تحقیقات است.

وی، با بیان اینکه مراجعان به مجتمع‌های قضایی استان مرکزی فریب مدعیان نفوذ در دستگاه قضایی را نخورند و پرونده خود را از مسیر قانونی دنبال کنند، گفت: مردم می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۵۸۰، در شناسایی سوء جریان‌های مالی و فساد اداری و مدعیان نفوذ در دستگاه قضایی و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه در استان، با حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مرکزی، همکاری کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.