رییس سازمان بسیج سازندگی قزوین گفت: عملیات آبرسانی به ۹۶ روستای محروم این استان در قالب پنج مجتمع آبرسانی آغاز شده و تا ایام الله دهه مبارک فجر با تکمیل ۲ مجتمع، ۳۰ روستا از نعمت آب شرب سالم بهره مند می شوند.

آبرسانی به ۳۰ روستای محروم قزوین تا دهه فجر
به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ پاسدار مهدی صادقپور  ضمن بیان این مطلب افزود: روستاهای بهره مند از آب آشامیدنی سالم در دهه مبارک فجر مربوط به منطقه قاقازان در تاکستان و شهدای طارم در بخش طارم سفلی هستند.

وی با بیان اینکه آبرسانی به روستاهای محروم استان قزوین در قالب احداث پنج مجتمع آبرسانی دنبال می‌شود، تصریح کرد: روستاهای هدف گذاری شده شامل قاقازان، فارجسین، رودبار الموت، ضیا آباد و شهدای طارم است.

سرهنگ صادقپور اضافه کرد: برای این طرح آبرسانی به روستاهای یاد شده ۲۴۴ کیلومتر خط انتقال آب نیاز است که تا پایان طرح، اعتباری معادل ۲ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گفته این مسوول، در احداث این مجتمع‌های آبرسانی ۴۸ مخزن و ۵۲۵ حوضچه نیز برآورد شده تا بتواند به رفع تنش آبی این روستاها کمک کند.

رییس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین خاطرنشان کرد: اجرای این طرح در راستای محرومیت زدایی و کمک قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) محقق می‌شود.

به گفته صرهنگ صادقپور، بسیج سازندگی استان قزوین در راستای محرومیت زدایی در روستاها اقدامات متعددی شامل احداث مسکن، راه، معیشت و اشتغال را در دستور کار خود قرار داده که بخش آبرسانی آن تنها یکی از این موارد است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.