بررسی‌های نشان می‌دهد که آلمان پیشتاز کشورهای اتحادیه اروپا در زمینه افزایش نژادپرستی علیه سیاه پوستان است و اتریش و فنلاند در رتبه‌های بعدی کشورهای نژادپرست اروپا قرار می‌گیرند.

تشدید نژادپرستی ضد سیاه‌پوستان در کشورهای اروپایی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که سیاه‌پوستان در اتحادیه اروپا نسبت به شش سال گذشته، بیشترین سطح از آزار و تبعیض نژادی را تجربه می‌کنند و آمار مربوط به نژادپرستی ضد سیاه‌پوستان در آلمان به شدت بالا رفته است.

به گزارش «دویچه وله»، طبق گزارش اتحادیه اروپا که روز چهارشنبه منتشر شد، نژادپرستی علیه سیاه پوستان در دو کشور اتریش و آلمان به اوج رسیده است و طی ‌ سال‌های اخیر گزارش‌های مربوط به آزار و اذیت نژادی در این دو کشور تشدید شده است.

طبق بررسی‌های انجام گرفته شده از یک نظرسنجی توسط آژانس حقوق اساسی اتحادیه اروپا، حدود یک سوم افراد سیاه‌پوست در کشورهای اروپایی طی ۱۲ ماه گذشته تبعیض نژادی را احساس کرده‌اند و این میزان نسبت به شش سال پیش، ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

میزان احساس تبعیض‌ نژادی در میان افراد سیاه‌پوست ساکن دو کشور اروپایی آلمان و اتریش، بالای ۶۴ درصد عنوان شده است. در حالی که پیشتر، طبق آخرین گزارشات به دست آمده در ۱۲ ماه گذشته احساس تبعیض نژادی در آلمان ۳۳ درصد برآورد شد.

این تجربه در بین افراد آفریقایی تبار به دلیل رنگ پوستشان بیشتر بوده است. سه چهارم افراد شرکت کننده در نظرسنجی آژانس حقوق اساس اتحادیه اروپا عنوان کرده‌اند که در ۵ سال گذشته تبعیض را تجربه کرده‌اند. پس از آلمان و اتریش، سومین کشوری که تبعیض نژادی علیه سیاه‌پوستان در آن تشدید شده است، فنلاند بوده است.

این در حالی است که پایین‌ترین سطح احساسات نژادپرستانه مربوط به دو کشور پرتغال و سوئد بوده است و پس از این دو ساکنان لهستان نیز سطوح پایین و بسیار کمی از موارد مربوط به نژادپرستی را گزارش داده‌اند.

از بین تمامی قربانیان نژاد پرستی و تبعیض زنان سیاه‌پوست جوان، افرادی که دارای تحصیلات عالی بوده و افراد مذهبی بیشترین میزان تبعیض را در این کشورها تجربه کرده‌اند. نزدیک به یک سوم پاسخ دهندگان عنوان کرده‌اند که احساسات تبعیض آمیز را در هنگام جستجوی کار تجربه کرده‌اند در حالی که ۳۱ درصد دیگر گفته اند این احساس را زمانی که به دنبال یافتن مکانی برای زندگی بوده‌اند، تجربه کرده‌اند.

جدا از این احساسات تبعیض‌آمیز اکثر سیاه پوستان در اتحادیه اروپا عنوان کرده‌اند در معرض فقر شدید قرار دارند. طوری که ۳۳ درصد از آنها گفته‌اند برای گذران زندگی خود با مشکل مواجه هستند و ۱۴ درصد دیگر هم گفته‌اند، نمی‌توانند حتی خانه‌های خود را گرم نگه دارند.

طبق این بررسی‌ها، آژانس حقوق اساسی اتحادیه اروپا از کشورهای عضو این اتحادیه خواسته است تا اقداماتی را جهت کاهش آزار و تبعیض نژادپرستانه انجام دهد. اجرای صحیح قوانین ضد تبعیض، شناسایی و مجازات جرایم ناشی از نفرت و پیشگیری و ریشه کن کردن تبعیض‌های نهادی مانند خشونت‌های پلیس علیه سیاه‌پوستان از این موارد هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.