معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با اجرای طرح دستیار آموزشی فرصت تقویت و سنجش توانمندی‌های دانشجویان دکتری در تدریس را ایجاد کرده است.

تدریس دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد برای تقویت توانمندی‌ها

محمد علی‌اکبری معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، با آن‌ها به گفت‌وگو و تبادل نظر نشست.

بهبود و گسترش فضای فیزیکی کلاس‌ها، اصلاح برنامه‌ریزی آموزشی، افزایش امکانات آزمایشگاهی از جمله موضوعات مورد بحث در این نشست بود.

 علی‌اکبری در پاسخ به سوال دانشجویان در رابطه با طرح دستیار آموزشی و هیأت علمی وابسته اظهار کرد: دستیار آموزشی یک طرح موفق در دانشگاه‌های دنیا است که امکان سنجش دانش دانشجویان دکتری را فراهم می‌کند. دانشگاه آزاد اسلامی با اجرای این طرح فرصت تقویت و سنجش توانمندی‌های دانشجویان دکتری در تدریس را ایجاد کرده است.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پایش اساتید حق‌التدریس به دلیل عدم وابستگی کامل به دانشگاه، با مشکلاتی مواجه بود که سبب شد دانشگاه نسبت به اجرای طرح دستیار آموزشی برای حل آن اقدام کند.

وی افزود: طرح دستیار آموزشی و هیأت علمی وابسته در ابتدای مسیر خود قرار دارد و نیازمند فرصت بیشتری برای سنجش دقیق و بهبود روش‌های اجرایی خود است.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که این دانشگاه هیچ محدودیتی برای فعالیت‌های تحصیلی و علمی دانشجویان اتباع خارجی ندارد، تاکید کرد: بعضی مشکلات موجود آن‌ها نیز مثلاً در خصوص عضویت در هیئت مدیره انجمن‌های علمی مربوط به موضوع شناسه هویتی آن‌ها است که طبق اطلاع ما قرار است با طرح ساماندهی دولت، بزودی حل و فصل شود.

گفتنی است پس از این نشست دکتر علی اکبری از آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.