معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:سیاست کلی ما حمایت از تولید و صنعت است، عنوان کرد: ما در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هیچ دخل و تصرفی در قیمت‌گذاری حوزه دارو نداریم؛ حتی در این زمینه پیگیری و مکاتباتی با اداره کل تعزیرات داشته ایم که هشت مورد از مکاتبات درباره ایرادات قیم

سیاست دانشگاه علوم پزشکی، حمایت از صنعت و تولید است

به گزارش قدس خراسان،علی روحبخش در چهارمین جلسه کمیسیون سلامت اتاق بازرگانی مشهد  با بیان اینکه سیاست کلی ما حمایت از تولید و صنعت است، عنوان کرد: ما در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هیچ دخل و تصرفی در قیمت‌گذاری حوزه دارو نداریم؛ حتی در این زمینه پیگیری و مکاتباتی با اداره کل تعزیرات داشته ایم که هشت مورد از مکاتبات درباره ایرادات قیمت‌گذاری بوده است.

وی افزود: یکی از نکاتی که در این حوزه مطرح می باشد این است که قیمت براساس فروش نقدی است؛ حال آنکه دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت نقدی خرید نمی‌کنند. پیشنهاد ما این بود که کمیته ای شبیه به کمیته حل اختلاف در دانشگاه ایجاد شود که موارد مرتبط با این امر را بررسی و در بازه‌ای مشخص مشکلات را حل کند. ما دغدغه‌های شرکت‌ها را درک می‌کنیم.

 روحبخش ، قاچاق را چالش بزرگی برای شرکت‌های فعال در عرصه غذا و دارو دانست و گفت: تا زمانی که مشکلات حوزه ارز و بحث پیمان سپاری ارزی اصلاح نگردد، قاچاق نیز وجود دارد. برای واردات شیرخشک هنوز ارز 4200 تومانی تعلق می‌گیرد. از سویی، واردات شیرخشک ضربه مهلکی به بدنه تولید داخلی می زند؛ چون قیمتی بسیار پایین‌تر از محصول تولید داخلی خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.