عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فاز یازده پارس جنوبی، براساس اتکا بر توانمندی داخلی متخصصین ایرانی به بهر برداری رسید،گفت: بهره برداری از فاز یازده پارس جنوبی آنهم در موعد تحریم‌ها می‌تواند حائز خوداتکایی داخلی شده و پیام بسیار مهمی را به منطقه و کشورهای خارجی مخابره می کند.

بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی پیام بسیار مهمی را به منطقه و کشورهای خارجی مخابره‌ می‌کند

سرمایه گذاری در توسعه میادین مشترک گازی باعث ایجاد فرصت‌های شغلی و تحریک رشد اقتصادی در مناطق اطراف‌ می‌شود. استخراج و تولید گاز به نیروی کار قابل توجهی از کارگران ماهر گرفته تا متخصصان در زمینه‌های مختلف مانند مهندسی، زمین شناسی و مدیریت نیاز دارد. این نه تنها نرخ اشتغال را افزایش‌ می‌دهد، بلکه به توسعه و شکوفایی کلی کشور نیز کمک‌ می‌کند.

علاوه بر این، اتکا به منابع گاز داخلی از میادین مشترک، امنیت انرژی ایران را افزایش خواهد داد. با کاهش وابستگی به گاز وارداتی، ایران‌ می‌تواند تامین پایدار و بی وقفه انرژی را به ویژه در دوره‌های حساس مانند فصول سرد سال تضمین کند. این امر به کاهش ریسک کاهش گاز در صنایع حیاتی مانند پتروشیمی‌ها و تولید فولاد کمک‌ می‌کند که نقش مهمی در ایجاد درآمد ارزی برای کشور دارند.

توسعه میادین مشترک گازی راه حلی مناسب و اقتصادی برای جلوگیری از ناترازی گاز در ایران است. توسعه میادین مشترک گازی با تکیه بر توان داخلی، علاوه بر افزایش برداشت گاز در میادین مشترک گازی با توجه به قیمت تمام شده هر مترمکعب گاز تولیدی در این میادین مشترک، اقتصادی‌ترین راهکار رفع ناترازی در مقابل ذخیره‌سازی و واردات گاز است.

همچنین توسعه ظرفیت برداشت گاز در میادین مشترک در فصول غیرسرد سال منجر به گسترش تجارت گاز ایران خواهد شد که این امر نیز موجب توسعه نقش ایران در تامین پایدار انرژی همسایگان و راهکار مهمی در تحقق تبدیل شدن ایران به‌هاب انتقال انرژی منطقه است و به درآمدزایی ارزی نیز کمک بزرگی خواهد کرد. در ادامه پیرامون این موضوع با آقای احمد جباری نماینده مجلس به گفتگو پرداختیم که خواهید خواند.

احمد جباری در گفت و گو با خبرنگار  قدس با اشاره به بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی و توفیقات دولت در این بخش گفت: فاز یازده پارس جنوبی، براساس اتکا بر توانمندی داخلی متخصصین ایرانی به بهر برداری رسید.

وی با بیان اینکه بهره برداری از فاز یازده پارس جنوبی حائز پیام سیاسی و اقتصادی در منطقه است ،گفت: بهره برداری از فاز یازده براساس لایه مرزی با قطر بوده و قطعا تاثیر مثبتی بر تولید گاز کشور داشته و می‌تواند به شبکه تزریق شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بهره برداری از فاز یازده پارس جنوبی آنهم در موعد تحریم‌ها می‌تواند حائز خوداتکایی داخلی شده و پیام بسیار مهمی را به منطقه و کشورهای خارجی مخابره کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فاز یازده پارس جنوبی یک فاز پیچیده بود، ادامه داد: همچنین در جریان این پروژه شاهد جا به جایی سکوی عظیم گازی بودیم که این مسئله در نوع خود بی نظیر بود.

جباری بیان کرد: ما ضمن حفظ احترام به کشورهای همسایه در حوزه  فناوری به یک اقتدار و توانمندی بالایی دست پیدا کردیم . همچنین پیرو بهره برداری از فاز یازده پارس جنوبی از معطلی ۲۲ ساله  توسط پیمانکار خارجی جلوگیری شد و اقدامات در راستای بهره برداری از این فاز گازی کم سابقه بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.