نمایندگان تاجیکستان و کره شمالی به منظور تقویت روابط دیپلماتیک و چشم‌انداز گسترش همکاری‌ها بین دو کشور، چندین نشست در شهر دوشنبه برگزار کردند.

«دوشنبه» میزبان رایزنی‌های تاجیکستان و کره شمالی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، نمایندگان تاجیکستان و کره شمالی برای تقویت روابط دیپلماتیک و چشم‌انداز گسترش همکاری‌ها بین دو کشور، چندین نشست در دوشنبه برگزار کردند.

بنابر گزارش وزارت امور خارجه تاجیکستان، در حال حاضر به طور فعال اقداماتی در جهت تقویت چارچوب حقوقی روابط دوجانبه در حال انجام است. همچنین گسترش همکاری بین حزبی پیش‌بینی شده است.

روابط دو کشور که عمدتاً در چارچوب سازمان‌های بین‌المللی به‌ویژه سازمان ملل متحد صورت می‌گیرد در سطح خوبی قرار دارد.

روابط دیپلماتیک بین تاجیکستان و کره شمالی در ۵ فوریه سال ۱۹۹۲ میلادی برقرار شده است. مبادلات تجاری بین دو کشور در سال گذشته میلادی ۸۵ میلیون دلار را تشکیل داده است. 

«سین هان هولا» سفیر کره شمالی در تاجیکستان (مستقر در مسکو) ۲۳ اکتبر سال جاری استوارنامه خود را به رئیس جمهور این کشور تقدیم کرد.

یک روز بعد «سعیدمراد فتاح‌زاده» رئیس کمیته امور خارجی، اتحادیه‌های عمومی و اطلاعات مجلس نمایندگان تاجیکستان با سفیر کره شمالی در دوشنبه دیدار کرد.

در این ملاقات تاکید شد طرف تاجیک توجه ویژه به توسعه و گسترش بیشتر روابط با کره شمالی از جمله تقویت و گسترش روابط پارلمانی دارد. 

طرف تاجیکی طی این دیدار خاطرنشان کرد که برای انجام این کار لازم است روابط را به سطح کیفی جدیدی ارتقا و در درجه اول کار گروه پارلمانی دو کشور را بهبود بخشید.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.