مدیرعامل مجتمع مس سونگون گفت: تا پایان سال ۱۴۰۴ طرح های توسعه ای ما در مجتمع مس سونگون افتتاح می شوند که تا آن تاریخ نیاز به ۲۵۰ مگاوات و تا سال ۱۴۰۶ شمسی ۴۰۰ مگاوات برق نیاز خواهیم داشت که اگر نتوانیم محقق کنیم، سالانه یک میلیارد دلار درآمدمان را از دست خواهیم داشت.

فرصت ۲ ساله آذربایجان‌شرقی برای استفاده از درآمد یک میلیارد دلاری

به گزارش قدس آنلاین، معبود عباس‌زاده مدیرعامل مجتمع مس سونگون صبح امروز در بازدید استاندار آذربایجان شرقی از محل احداث نیروگاه ۲۵۰ مگاواتی خورشیدی هریس اظهار کرد: برای اجرای طرح ساخت  این نیروگاه خورشیدی ۱۳ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان هزینه می شود.

 وی افزود: تا پایان سال ۱۴۰۴ طرح های توسعه ای ما در مجتمع مس سونگون افتتاح می شوند که تا آن تاریخ نیاز به ۲۵۰ مگاوات و تا سال ۱۴۰۶ شمسی ۴۰۰ مگاوات برق نیاز خواهیم داشت که اگر نتوانیم محقق کنیم، سالانه یک میلیارد دلار درآمدمان را از دست خواهیم داشت.

عباس‌زاده اضافه کرد: نیروگاه  خورشیدی ۲۵۰ مگاواتی هریس برای۱۵۰ نفر اشتغال زایی خواهد داشت که از  نیروی انسانی موجود در  منطقه استفاده خواهیم کرد.

نیروگاه خورشیدی ۲۵۰ مگاواتی برکات زیادی برای هریس دارد

استاندار آذربایجان شرقی پس از بازدید از محل احداث نیروگاه خورشیدی هریس گفت: از ۲ سال قبل پیگیر احداث نیروگاه خورشیدی هریس در زمینی به وسعت ۵۰۰ هکتار هستیم‌ و اجرای این طرح زیرساختی برکات زیادی برای توسعه شهرستان دارد.

 عابدین خُرّم با اشاره به اینکه محل فعلی احداث نیروگاه از میان ۳۰ نقطه بررسی شده، انتخاب شده است، اضافه کرد: ما تاکنون نیروگاه خورشیدی ۲۵۰ مگاواتی در کشور نداشته ایم و ساخت آن در هریس می تواند برکات زیادی برای شهرستان از منظر توسعه داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در راستای اجرای این طرح به خواسته های مردم نیز تا حد امکان توجه می کنیم، دستور داد تا اقدام لازم برای کاهش ۵۰ هکتاری محدوده ساخت نیروگاه خورشیدی از اراضی ملی به نفع روستائیان منطقه اعمال شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.