اسامه حمدان، از رهبران جنبش حماس و نماینده این جنبش در بیروت در نشستی پاسخگوی سوالات  ایسنا درباره تحولات فلسطین و مواضع کشورهای عربی در قبال این تحولات شد.

حمدان: رژیم اشغالگر به تجاوزات خود ادامه دهد زمان به ضررش می‌گذرد

به گزارش قد سانلاین به نقل از ایسنا، اسامه حمدان در پاسخ به روند تحولات منطقه پس از عملیات موفق طوفان‌الاقصی و مواضع مصر، اردن و عربستان به عنوان کشورهای عربی که پرونده توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را طی سال‌های گذشته پیش برده‌اند به نظر شما تغییری در این عرصه اتفاق خواهد افتاد؟ آنها به نفع مقاومت وارد صحنه خواهند شد یا خیر؟ 

بدون شک معتقدیم که مقاومت و حوادثی که اتفاق افتاد، این کشورها را به سمتی سوق داد که مواضعی بهتر از گذشته اتخاذ کنند.
ما از مصر قدردانی می کنیم؛ چراکه با کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها به صحرای سینا مخالفت کرد. این درواقع طرحی بود که ما با آن مخالف بودیم و موضع رسمی کشور مصر نیز کمک کرد تا چنین اتفاقی رخ ندهد. اما در هر صورت ما قطعا علاقمند هستیم تا مصر نقش بهتری را ایفا کند.
اسامه حمدان همچنین تصریح کرد: در خصوص اردن نیز باید بگوییم که شکی نیست که در صورت کوچاندن فلسطینی ها به صحرای سینا اردن نیز با خطر کوچاندن فلسطینی‌ها از کرانه باختری به این کشور مواجه می‌شد و رژیم صهیونیستی پله به پله پیشروی می‌رود. به همین دلیل اردن نیز یک موضع حمایتی در مخالفت با کوچاندن فلسطینی‌ها اتخاذ کرده است.

اردن روز گذشته تصمیم به بازگرداندن سفیرش در تل آویو و همچنین خروج سفیر اسرائیل از امان گرفت که اقدام خوبی بود. ما این اقدام را گامی در جهت صحیح می‌دانیم و امیدواریم که گام بعدی قطع کامل روابط میان دو طرف و پایان دادن به همکاری میان اردن و رژیم اشغالگر باشد.

وی درباره موضع عربستان سعودی در قبال تحولات فلسطین نیز تاکید کرد: موضع سعودی‌ها نیز تا کنون بر اساس پایبندی به ابتکارعمل صلح عربی بوده است. آنچه که ما گفتیم مربوط به مواضع رسمی این کشورها بود و اما در رابطه بامواضع مردمی این کشورها همه شاهد بودیم که آنها همسو با مقاومت تمام قد ایستاده‌اند.

ایسنا: با توجه به جبهه مقاومت در عراق، لبنان، سوریه، یمن و امروز نیز در فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری و حمایت یکپارچه از عملیات حماس پیش‌بینی شما درباره آینده نبرد چگونه است؟ آیا رژیم صهیونیستی به سمت اتش‌بس خواهد رفت یا اینکه محور مقاومت از چند جبهه وارد میدان خواهد شد؟

حمدان: بدون شک این نبرد با توجه به وسعت و اهمیتش با نوعی تیزبینی و تدبیر رهبری و هدایت می‌شود. ما معتقد هستیم که دشمن در آخر به سمت آتش‌بس پیش خواهد رفت و شکستش قطعی است، چراکه خوب می‌داند اگر محور مقاومت تصمیم به ورود تمام و کمال به این ماجرا بگیرد حجم خسارت‌های آن بسیار زیاد خواهد بود و تاب مقابله ندارند.
نماینده حماس در لبنان با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی گفت: اگر رژیم اشغالگر به تجاوزات خود ادامه دهد، مقاومت گزینه‌های زیادی را در اختیار دارد و زمان به ضرر رژیم اشغالگر می‌گذرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.