دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی اعلام کرد: چهار عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در بین ۲ درصد دانشمندان برتر جهان در سال ۲۰۲۳ قرار گرفتند.

چهار عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اراک در جمع دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایرنا طبق فهرست داده‌های منتشر شده پایگاه استنادی اسکوپوس با همکاری موسسه الزویر ویرایش ۶ در اکتبر ۲۰۲۳، تعداد چهار عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با نام‌های اعظم مرجانی استاد گروه شیمی، محمد ایزدی‌خواه استاد تمام گروه ریاضی، جواد اکبری دانشیار گروه کامپیوتر و محمد صادقی دانشیار گروه شیمی در این فهرست قرار گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش، تعداد ۸۶۶ پژوهشگر از جمهوری اسلامی ایران در فهرست منتشر شده بر اساس عملکرد دوران خدمت علمی، در میان تعداد کل ۲۰۴ هزار و ۶۴۳ دانشمندان بین‌المللی حضور دارند.

بر این اساس جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای اسلامی رتبه دوم را از نظر تعداد بعد از ترکیه داراست و عربستان سعودی در رتبه سوم قرار دارد.

این گزارش اضافه کرده است: انتخاب ۲ درصد برتر دانشمندان جهان برای بازه زمانی طولانی‌مدت و بازه زمانی یک ساله انجام می‌شود که برای انتخاب فهرست دانشمندان برتر، اطلاعات علمی پژوهشگران دنیا بر اساس پایگاه‌های معتبر علمی در پنج حوزه موضوعی اصلی، ۲۲ رشته موضوعی و ۱۷۶ حوزه زیر موضوعی یا تخصصی که حداقل پنچ مقاله علمی به چاپ رسانده باشند، بررسی‌ و انتخاب بر اساس شاخص‌هایی مانند تعداد استنادات به تولیدات علمی محققان، تعداد استنادات بدون خود استنادی، شاخص “اچ” پژوهشگران و میزان خود استنادی انجام شده است.

بر اساس این گزارش، اعظم مرجانی و محمد ایزدی خواه از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، برای دومین سال متوالی در فهرست ۲ درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفته‌اند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در سال ۱۳۶۳ راه‌اندازی شد و فعالیت رسمی علمی خود را از مهر سال ۱۳۶۴ با پذیرش ۶۰۰ دانشجو از طریق آزمون سراسری در ۱۰ رشته آغاز کرد که هم‌اکنون این دانشگاه به ‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه غرب کشور در هفت معاونت و با چهار مرکز آموزشی وابسته در مهاجران، شازند، آستانه و خنداب فعالیت دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.