کارگردان تئاتر «بیرون، پشت در» گفت: این تئاتر هنرنمایی بازیگران جوانی را به نمایش می گذارد که نوید دهنده گروه جدیدی از بازیگران مستعد به عرصه تئاتر مشهد است.

بازیگرانی مستعد به عرصه تئاتر مشهد وارد شده‌اند

محمد اسماعیل بیگی روز جمعه در نشست خبری بعد از نمایش تئاتر "بیرون، پشت در" در موسسه هنرهای نمایشی "شمایل" مشهد افزود: این موسسه در راستای اعتلای هنر تئاتر در شهر مشهد، یک سری دوره های آموزشی را برگزار کرد که منجر به ساخت این اثر نمایشی شد.

وی اضافه کرد: بیشتر بازیگران تئاتر "بیرون، پشت در" از هنرجویان این دوره های آموزشی هستند و اگر این اتفاقات در همه موسسات و آموزشگاه های هنری بیفتد تئاتر یا هر هنر دیگری باشد رو به رشد خواهد گذاشت.

این کارگردان تئاتر گفت: اثر نمایشی "بیرون، پشت در" را "ولفگانگ برشت" نوشته است و ساختار محکمی دارد و اگر قرار باشد یک اثر نمایشی درست ساخته شود که تکمیل کننده یک دوره آموزشی باشد، ترجیح من این است که از ساختارهای محکم تری برخوردار باشد.

اسماعیل بیگی درباره موضوع تئاتر "بیرون، پشت در" نیز اظهار کرد: این نمایشنامه درباره زندگی یک گروهبان ارتش هیتلر است که پس از جنگیدن در شوروی به میهن خود بازمی گردد اما همه چیز خود را از دست داده است، در واقع این نمایشنامه چهره راستین جنگ در آلمان را روایت می کند.

وی اظهار کرد: مردم ایران طعم جنگ را چشیده و با بخشهایی که در اثر "بیرون، پشت در" به نمایش درمی آید، عجین هستند با این حال هیچ اثری کامل نیست و می تواند بهتر از این هم اجرا شود.

کارگردان تئاتر "بیرون، پشت در" گفت: تا زمانی که انسان روی زمین باشد، جنگ وجود دارد و موضوع جنگ هیچ گاه تکراری نمی شود و تاریخ انقضای آن نمی گذرد، علاوه بر آن در بخش آموزشی یا ساختاری اثر، تلاش کرده ام که به روز باشد.

اسماعیل بیگی اظهار کرد: بخشی از بازیگران نمایش "بیرون، پشت در" نخستین حضور خود در عرصه تئاتر را تجربه می کنند که با توجه به استعدادشان به زودی به بدنه هنرمندان تئاتر مشهد اضافه خواهند شد اما برخی از بازیگران این تئاتر مانند آقای طحان جزو هنرمندان باسابقه هستند و برخی از آنان نیز بعد از مدتی دوری از صحنه با این اثر به صحنه تئاتر بازگشته اند.

 محمد طحان، مجید محسنی، فاطمه محمدیان، اردشیر شیبانی، معین تیموری، یاشار سقا، آلاله محبی، صبا مهر، مریم رحمتی و نوشین حشمتی زاده بازیگران این اثر هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.