رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی از هم‌افزایی بیش از ۵۷۰ مرکز مطالعات و دفتر توسعه آموزش برای رصد و پایش مشکلات دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد.

هم‌افزایی ۵۷۰ مرکز و دفتر مطالعات توسعه آموزش علوم پزشکی

به نقل از وزارت بهداشت، سمینار مدیران مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش دانشکده‌ها و بیمارستان‌های آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد.

حوریه محمدی؛ رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی در نشست دو روزه مدیران مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش گفت: بیش از ۵۰۰ مرکز EDO در دانشکده ها و بیمارستان های آموزشی و حدود ۷۰ مرکز EDC در دانشگاه های علوم پزشکی کشور وجود دارند.

وی اظهار کرد: در این نشست جمعی از خبرگان حضور داشتند تا با هم افزایی و استفاده از تجارب مشترک، ارائه مشاوره های فردی و تقویت تعاملات و شبکه سازی بتوانند به عنوان بازوهای اجرایی در رصد، پایش و حل مشکلات دانشگاه ها موثر باشند.

محمدی خاطرنشان کرد: بحث چارت سازمانی و نداشتن جایگاه قانونی، مهم ترین چالش مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش است که باعث کاهش انگیزه اعضای هیات علمی شده است بنابراین باید ساختار سازمانی این مراکز ساماندهی و شرح وظایف آنها بازنگری شود.

وی بر حمایت و تقویت کمیته های دانشجویی در مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش تاکید کرد و افزود: پیگیری بحث تشکیل کمیته دانشجویی، بررسی فرایندهای دانشجویی و تعامل دو سویه با دبیرخانه های تخصصی آموزشی و همچنین ایجاد کمیته تکنولوژی ها و فناوری های نوین آموزشی از جمله برنامه های عملیاتی در دست اقدام است.

رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی با اشاره به تغییرات ایجاد ‌شده در بحث داوری بیست و پنجمین همایش آموزش پزشکی و پانزدهمین جشنواره شهید مطهری از داوری فرایندهای دانش پژوهی جشنواره شهید مطهری سال ۱۴۰۳ خبر داد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.