رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: در حال حاضر ۱۰۰ نفر از استادان جوان این دانشگاه دوره ۶ ماهه فرصت مطالعاتی صنعتی را طی می‌کنند.

اجرای فرصت مطالعاتی صنعتی برای ۱۰۰ استاد جوان دانشگاه تربیت مدرس

فرهاد دانشجو با اشاره به ارتباط دانشگاه تربیت مدرس با صنعت گفت: یکی از روش ها و سیاست های صحیح که دکتر رییسی رییس جمهور و دکتر زلفی گل وزیر علوم، تحققات و فناوری درباره ارتباط با صنعت اعلام کردند «فرصت مطالعاتی صنعتی» ویژه استادان جوان بود.

وی ادامه داد: اینکه استادان جوان حتما باید ۶ ماه را در صنعت دوره فرصت مطالعاتی صنعتی بگذرانند، ما در دانشگاه تربیت مدرس به جد پیگیر این موضوع هستیم و در حال حاضر ۱۰۰ استاد جوان ما در صنعت این دوره را طی می کنند.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس افزود: در ابتدا طی این دوره برای استادان جوان سخت بود، ولی اکنون متوجه شده اند که این دوره چقدر ضروری است. استادان جوان علم خود را به صنعت ارائه داده و صنعت تجربه خود را به آنها می دهد و در واقع یک بهره برداری دو جانبه است و در آینده کاری دانشجویان این اساتید تاثیر خواهند داشت.

وی در ادامه با اشاره به محقق پسادکتری ادامه داد: در حال حاضر ۵۰ محقق پسادکتری در دانشگاه بر روی موضوعات مختلف کار می کنند. محقق پسادکتری در مورد یک موضوع در طول سال کار می کند.

دانشجو افزود: این درحالی است که سال های گذشته شاید دو یا سه محقق پسادکتری در دانشگاه فعال بودند، هر پسادکتری یک پروژه است که دانشگاه هزینه آن را نمی پردازد بلکه هزینه تحقیق آن از جای دیگر تامین می شود و دانشگاه آزمایشگاه و امکانات ارائه می دهد که خود یک نوع ارتباط با صنعت است.

وی ادامه داد: این نوع ارتباط با صنعت باعث می شود دانشگاه منابع جدید برای درآمد پیدا کند و همچنین باعث می شود دانشجویان زمینه مناسب تری برای اشتغال پیدا کنند. اگر با روش های جدید به استادان کمک شود که وارد صنعت شوند در واقع به دانشجویان آنها کمک شده که در آینده بهتر کار پیدا کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.