رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۴۵۱ هزار قلم انواع کالای خارجی قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را بیش از ۸۰ میلیارد ریال اعلام کردند.

کشف ۸۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در جنوب تهران

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ مهدی افشاری گفت: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به کشف محل دپوی کالای قاچاق در محدوده خیابان فداییان اسلام شدند.

وی افزود: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد تعداد زیادی انواع کالا در خیابان فداییان اسلام جنوب پایین تر از آزادگان کوچه کیوان تخلیه و انبار شده که توسط خودروهای شوتی کالای خارجی را به این مکان منتقل و سپس به بازار ارسال می کنند.

سرهنگ افشاری ادامه داد: مامورین این پلیس محل موصوف را بازرسی که مشخص شد محل یک بنگاه بازرگانی کالای عمومی بوده که مقدار زیادی انواع کالا در محل دپو که اسناد و مدارک گمرکی آن متعلق به سالهای ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ طی استعلام از سامانه های گمرکی مشخص شد از حیث بازه زمانی و مقصد مغایرت داشته و فاقد هرگونه اسناد و مدارک گمرکی بوده و کالاها در سامانه انبارها نیز ثبت نشده است.

این مقام انتظامی افزود: کالاها شامل تعداد ۳۱۹ هزار و ۱۱۰ عدد فندک، ۲۴ هزار و ۸۷۶ عدد چراغ قوه، ۲۰۰ عدد ساعت مچی، ۱۸ هزار و ۸۸۰ عدد ابزار دخانی، یک هزار و ۱۵۵ عدد چاقو، ۸۷ هزار و ۴۰۰ عدد ابزارآلات تولید کشورهای چین و ترکیه بوده که پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضایی معرفی شد.

این مقام پلیسی با بیان اینکه اغلب کالاهای قاچاق ورودی به کشور فاقد کیفیت و استاندارد لازم می باشند و سلامت مصرف کنندگان را به مخاطره می اندازند، از شهروندان درخواست کرد درصورت مشاهده هرگونه کالای قاچاق و یا احتکار کالا با این پلیس به شماره های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ ویا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.