فرمانده قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی از کشف بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ تن انواع کالای اساسی و معیشت محور احتکار شده و دستگیری ۲۴۶ متهم طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور خبر داد.

کشف بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ تن انواع کالای اساسی احتکاری

به گزارش قدس آنلاین از سایت خبری پلیس، سردار"غلامرضا رضائیان"، در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: با مشاهده اینکه تعدادی از سوداگران اقتصادی برای دستیابی به سودهای کلان و نامشروع اقدام به احتکار و خودداری از عرضه اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم می کنند تشدید اجرای طرح های مقابله با قاچاق، احتکار و اخلال در تولید و توزیع کالاهای اساسی و معیشت محور در کشور در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

وی با اشاره به پایش های اسنادی و میدانی روند فعالیت های اقتصادی و نظام عرضه و تقاضا کالاهای اساسی و معیشت محور در کشور افزود: عزم و اراده پلیس امنیت اقتصادی برای برخورد و مقابله با متخلفان و سوداگران اقتصادی بیشتر از هر زمانی بوده و کارآگاهان این پلیس با تشکیل گروه های مشترک بصورت مستمر و روزانه از مراکز و انبارهای نگهداری و توزیع اقلام و کالاهای بازدید و بازرسی می کنند.

فرمانده قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی فراجا تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی، با خدمت مضاعف و تلاش های شبانه روزی و اقدامات تخصصی پلیسی، محل دپو و احتکار کالاهای اساسی و ضروری را شناسایی و در بازدید و بازرسی از آن ها بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ تن انواع کالا اساسی از قبیل برنج، گندم و آرد، ماکارونی، روغن خوراکی، گوشت قرمز و مرغ، نهاده های دامی و کشاورزی، حدود ۴۴ هزار لیتر انواع مواد شوینده، روغن موتور و ضد یخ و... و. را به همراه بیش از ۱۴ هزار عدد انواع دارو و ۶۹ هزار و ۵۰۰ قطعه انواع ابزار آلات کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه کارشناسان در برآوردهای اولیه ارزش اقلام و کالاهای مکشوفه را یک هزار و ۵۸۶ ریال برآورد داشتند اضافه کرد: در این خصوص ۲۴۶ متهم دستگیر، ۱۰۱ دستگاه خودرو توقیف و ۴۶ باب اماکن مرتبط با این امر پلمب و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی متهمان تحویل مراجع قضائی و خوردوها روانه پارکینگ شدند.

۲۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در بندر گناوه

سرهنگ "یداله شرفی" فرمانده مرزبانی استان بوشهر از کشف بیش از ۲۱ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در بندر گناوه خبر داد و اظهار داشت: مرزبانان پایگاه دریابانی گناوه در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حمایت از تولید داخلی، روز گذشته موفق شدند حین کنترل شناورهای عبوری در اسکله بندر گناوه، یک فروند شناور تجاری حامل کالای قاچاق به مقصد بنادر گناوه در حرکت بوده را متوقف کنند.

وی افزود: مأموران در بازرسی دقیق از شناور توقیف شده، تعداد ۲۴۰ عدد باطری خودروی سنگین را که به صورت قاچاق و با هدف عرضه در بازار داخلی کشور بارگیری شده بود را کشف کردند.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر در ادامه با اشاره به دستگیری یک متهم به اتهام حمل بار قاچاق، تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه را بیش از ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند که پس از تشکیل پرونده مقدماتی به همراه متهمان تحویل مراجع قانونی شدند.

سرهنگ شرفی خاطرنشان کرد: تلاش فرماندهی مرزبانی استان جهت مبارزه با اخلالگران اقتصادی با تمام توان ادامه دارد و با مخلان پدیده‌ی شوم قاچاق کالا برخورد قاطعانه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.