شب‌های بلند پاییز فرصت مغتنمی برای تماشای سریال‌های مورد علاقه سریال‌بازان است. با توسعه شبکه‌های نمایش خانگی سفره تولیدات داخلی هم رنگین‌تر شده و بازار صنایع تصویری نیز رونق گرفته است.

چه سریال‌هایی در راه‌اند؟/ کنداکتور گرم نمایش خانگی در شب‌های سرد پاییز

در این گزارش مروری خواهیم داشت بر سریال هایی که شبکه‌های نمایش خانگی برای روزها و شب‌های مخاطبان تدارک دیده‌اند.

اعلام کنداکتور پاییزی «نماوا» حاکی از رفع توقیف سریال «شبکه مخفی زنان» و همچنین پخش دو سریال جدید با حضور بازیگرانی چون سارا بهرامی و سام درخشانی است. براساس آنچه این پلتفرم اعلام کرده «داوینچیز»، «شبکه مخفی زنان» و «شریک جرم» سه سریالی هستند که در فصل پاییز به این شبکه نمایش خانگی راه می‌یابند. «داوینچیز» سریالی کمدی با بازی سام درخشانی و سیما تیرانداز و همراهی مونا فرجاد به کارگردانی افشین‌هاشمی و تهیه‌کنندگی مهدی منیری است. این سریال با روایتی کمدی معمایی، قصه زن و شوهری است که کارمند یک موزه کوچک در تهران هستند. آن‌ها به طور اتفاقی یک تابلو از لئوناردو داوینچی پیدا می‌کنند و این سرآغاز ماجراهای مختلفی است.

چه سریال‌هایی در راه‌اند؟/ کنداکتور گرم نمایش خانگی در شب‌های سرد پاییز
داوینچیز

* خروج «شبکه مخفی زنان» از توقیف

«شبکه مخفی زنان» که مدتی طولانی در توقیف به سر می‌برد، به‌ تازگی توانسته مجوزهای لازم را بگیرد و بار دیگر به شبکه نمایش خانگی بازگردد. این سریال به کارگردانی افشین‌هاشمی با بازیگرانی همچون سیامک انصاری، مهدی‌هاشمی، لیلا حاتمی، شبنم مقدمی، باران کوثری، شقایق دهقان، امیرحسین رستمی، حمید فرخ‌نژاد و فرزانه نشاط‌خواه ساخته شده و قصه‌ای از ایران را در یک قرن پیش روایت می‌کند.

مینی‌سریال درام معمایی «شریک جرم» نوشته امیر عربی و کارگردانی مازیار میری هم نوید یک مینی‌سریال قصه‌گو را می‌دهد. «شریک جرم» با بازی سارا بهرامی، امین شعرباف و علیرضا ثانی‌فر روایتگر قصه میترا، وکیل جوان و خوشنامی است که جنایتی هولناک در دفتر کارش رخ می‌دهد. او مجبور می‌شود برای دفاع از خود تحقیقاتی را درباره یکی از موکل‌هایش آغاز کند و در این راه با دردسرهایی روبه‌رو می‌شود که حتی شغلش را هم به خطر می‌اندازد. این سریال‌ها به زودی و با فاصله یک هفته از یکدیگر در اختیار مخاطبان قرار خواهند گرفت.

چه سریال‌هایی در راه‌اند؟/ کنداکتور گرم نمایش خانگی در شب‌های سرد پاییز
شریک جرم

* رضا پروانه، کارآگاه می‌شود

در کنداکتور پاییزی «فیلیمو» نیز سریال‌های جدیدی دیده می‌شوند. فصل دوم سریال کمدی «نیسان آبی» که پس از به توافق نرسیدن منوچهر ‌هادی بر سر دستمزد، ساخت آن به مسعود اطیابی که این روزها فیلم سینمایی «هتل» را در اکران سینماها دارد، سپرده شده است از اول آذر ماه منتشر می‌شود. این سریال قرار است قصه دو دوست قدیمی به نام‌های جمشید و رضا را روایت کند که برای بهتر شدن اوضاع زندگیشان تلاش می‌کنند.

سریال جنایی پلیسی «بازنده» هم که نقش اصلی آن را علیرضا کمالی در هیبت کارآگاهی درگیر پرونده‌های پیچیده بازی می‌کند فضایی معمایی دارد که به زودی راهی شبکه نمایش خانگی می‌شود. کمالی پیش از این با ایفای نقش «رضا پروانه» در سریال پوست شیر، طرفداران زیادی پیدا کرده بود. پیمان قاسمخانی، رؤیا جاویدنیا، سارا بهرامی، صابر ابر و صدف اسپهبدی از دیگر بازیگران این سریال به کارگردانی امین حسین‌پور هستند.

چه سریال‌هایی در راه‌اند؟/ کنداکتور گرم نمایش خانگی در شب‌های سرد پاییز
بازنده

* فصل سوم زخم کاری در راه است؟

مجموعه «مگه تموم عمر چند تا بهاره» ساخته سروش صحت هم که به عنوان یک کمدی آخر هفته‌ای با پخش قسمت هفدهم خود نشان داده همچنان اثری سرحال و رضایت‌بخش است اما مجموعه «زخم کاری» که قسمت نهم آن جمعه هفته گذشته پخش شد، در فصل دوم به قدرت و قوت فصل اول نبوده و نتوانسته نظر مثبت مخاطبان را جلب کند. اگرچه محمدحسین مهدویان تلاش داشت با برگرداندن بازیگر اصلی سریال یعنی جواد عزتی، جان تازه‌ای به فصل دوم ببخشد اما این حضور آن قدر کمرنگ و دارای اشکال در چفت و بست منطقی داستان است که تا نیمه راه سریال، شخصیت «مالک» به جز چند سکانس تکراری، نقش‌آفرینی دیگری در پیشبرد قصه نداشته است. با وجود اینکه ضعف سریال در فصل دوم سبب دلسردی مخاطبان شده، یکی از بازیگران این مجموعه از شروع ساخت فصل سوم آن خبر داده است! البته محمدهادی قمیشی، بازیگر نقش «املشی» علاوه بر اعلام این خبر، منتقدان فصل دوم سریال را به صبر بیشتری دعوت کرده است!

* در دام تعلیق‌های پی در پی

پلتفرم «فیلم نت» هم پس از طی ماراتن موفقیت‌های مداوم سریال «پوست شیر» سعی کرده با جایگزینی سریال «مرداب» که قصه‌ای پیچیده و معماگونه دارد به دل مخاطبان راه یابد. این سریال در پنج قسمت اولیه خود، غافل‌گیری‌های زیادی داشته است اما باید دید این ریتم تند و تعلیق‌های پی در پی می‌تواند تا پایان سریال سرپا بماند.

پلتفرم «نماوا» هم سریالی به نام «عقرب عاشق» را دارد که به قسمت‌های پایانی‌اش نزدیک می‌شود اما چنگی به دل نمی‌زند. قسمت هجدهم این سریال هفته پیش پخش شد و تا دو هفته دیگر میهمان مخاطبان است. سریالی که می‌خواست با قدم گذاشتن در گونه‌ای نو، خط شکن باشد و به سریالی آزمایشی در شرایط آزمون و خطا برای سریال‌سازی در گونه فانتزی و تخیلی بدل شد که تاکنون از سوی مخاطبان نمره قبولی نگرفته و تلاشی موفق در گونه فانتزی و تخیلی نبوده است.

* خالق «کرگدن» با «هفت» می‌آید

پلتفرم «تماشاخونه» که بدون نیاز به خرید اشتراک از محل پخش آگهی بین سریال، کسب درآمد می‌کند، سریال «پدر گواردیولا» را در کنداکتور پخش دارد که قسمت سوم فصل دوم آن آخر همین هفته پخش می‌شود. سریالی که در همان اوایل پخش به‌ خاطر برخی بازیگرانش با حاشیه‌هایی همراه شد اما با تأکید وزیر ارشاد مبنی بر اینکه حاشیه‌های مرتبط با بازیگران یا عوامل تولید نباید موجب توقیف یا پخش نشدن فیلم یا سریالی شود، «پدر گواردیولا» و چند سریال دیگر با اعمال برخی اصلاحات امکان پخش پیدا کردند. با وجود تعدد بازیگران چهره، این سریال آن طور که باید نظر مخاطبان را جلب نکرده است.

سریال توقیف شده «هفت» ساخته کیارش اسدی‌زاده هم که دو سال از ساخت آن می‌گذرد، احتمالاً هفته‌های پایانی آبان ماه از این پلتفرم پخش می‌شود. اسدی‌زاده پیش از این، سریال محبوب «کرگدن» را برای مخاطبان شبکه نمایش خانگی ساخته بود.

در شرایطی که گره مشکلات سریال‌های توقیفی در حال باز شدن است اما سریال «آمستردام» همچنان در توقیف به سر می‌برد و باید دید به پخش می‌رسد یا نه.

چه سریال‌هایی در راه‌اند؟/ کنداکتور گرم نمایش خانگی در شب‌های سرد پاییز
هفت 

* «سایه باز» در پلتفرمی نوظهور

روز به روز به تعداد سریال‌های جدید شبکه نمایش خانگی افزوده می‌شود و حتی نام پلتفرم‌های جدیدی می‌شنویم که به شبکه نمایش خانگی اضافه شده‌اند، یکی از این پلتفرم‌های نوظهور، «آپرا» است که سریال «سایه باز» به کارگردانی علی یاور را پخش می‌کند. این مینی‌سریال هر چهارشنبه قسمت جدیدی پخش می‌کند که این هفته قسمت چهارم آن منتشر می‌شود. این ملودرام معمایی در ایران و ترکیه فیلم‌برداری شده و بازیگرانی همچون مهدی‌ هاشمی، همایون ارشادی، شکیب شجره، نیما شعبان‌نژاد، نازلی رجب‌پور، شقایق فراهانی، شبنم قلی‌خانی و چند بازیگر شناخته شده دیگر در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. قصه سریال هم درباره یک تاجر و برج‌ساز مشهور و موفق است، اما ملاقات با یک دوست قدیمی در شب نام‌گذاری نوه‌اش زندگی گذشته او را برملا کرده و زندگی‌اش را دگرگون می‌کند.

چه سریال‌هایی در راه‌اند؟/ کنداکتور گرم نمایش خانگی در شب‌های سرد پاییز
سایه‌باز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.