۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
کد خبر: 931964

فرماندار دزفول گفت: فرودگاه دزفول با تصویب هیات وزیران به عنوان فرودگاه مجاز برای ورود و خروج کالا و مسافر بین المللی تعیین شد.

فرودگاه دزفول بین المللی شد

به گزارش قدس انلاین،  علیرضا خردمند روز یکشنبه افزود: پس از پیگیری‌های مستمر و به ثمر رسیدن مرز هوایی برای فرودگاه دزفول، پیگیری جدی برای مجاز شدن ورود و خروج کالا و مسافر به صورت بین المللی توسط این فرودگاه در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: سرانجام فرودگاه دزفول با تصویب هیات وزیران به عنوان فرودگاه مجاز برای ورود و خروج کالا و مسافر بین المللی تعیین شد.

خردمند تاکید کرد: این مصوبه هیات وزیران برای اجرا توسط معاون اول رییس جمهور به وزارت خانه‌های کشور، راه و شهرسازی و امور خارجه ابلاغ شده است.

خرداد ماه امسال فرماندار ویژه شهرستان دزفول از تصویب مرز هوایی دزفول توسط وزارت کشور خبر داده بود.

تصویب مرز هوایی از جمله مطالبه‌های چندین ساله مردم دزفول بود که گره کور این مطالبه سرانجام به همت دولت سیزدهم باز و این مطالبه دوم خردادماه امسال به تصویب رسید.

سالانه افزون بر سه و نیم میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در دزفول تولید می‌شود که به علت انجام نشدن صادرات، بخشی از این محصولات مازاد به هدر می‌روند یا خوراک دام می‌شوند.

مقدمات و زیرساخت‌های لازم از جمله برقراری کامل گمرک، ارتقای ترمینال مسافربری و برقراری ترمینال باری برای ایجاد پروازهای بین المللی در این فرودگاه ضروری است که پیگیری‌هایی در این زمینه نیز توسط مسوولان شهرستان در حال انجام است.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز خردادماه امسال از موافقت رییس گمرک کشور برای راه اندازی اداره مستقل گمرک در شهرستان دزفول خبر داده بود که این اقدام نیز در راستای تکمیل زیرساخت پروازهای بین المللی این فرودگاه اقدامی ضروری است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.